nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Nytt mobilmärke för nöjen

Inom kort lanseras en helt ny mobilaktör på den svenska marknaden där mobiloperatören Tre blir återförsäljare.

Razer Phone
  • Artikel annons 1

Om drygt två veckor lanseras underhållningsmobilen Razer Phone i Sverige. Bakom den nya mobilen står hårdvaruutvecklaren Razer som är aktiva inom spel och gaming.

Mobilen sägs vara optimerad för underhållningssyften och har en 5,7-tums display med stöd för 120Hz uppdateringsfrekvens, Qualcomm Snapdragon 835-processor och 8 GB RAM.

För att leva upp till namnet underhållningsmobil har Razer Phone utrustats med framåtriktade THX-högtalare med dubbla förstärkare samt ett kraftfullt batteripaket på 4 000 mAh.

Tre återförsäljare

På den svenska marknaden blir mobiloperatören Tre exklusiv återförsäljare och samarbetet med Razer annonserades redan tidigare i år. Mobilen kommer att säljas via olika abonnemang med en prislapp från 449 kronor i månaden, beroende på mängden surf.

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.