nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kommunen som tog farväl av »telefonisten«

Det här är en annons
Den 30 november 2017 tog Sigtuna kommun ett symboliskt farväl till »telefonisten« som arbetat hos dem i 47 år. Dagen därpå gjorde kommunen ett stort it-kliv framåt när de införde Artvise Contact Center för hantering av telefoni i sitt kontaktcenter.

Så lyckas du med den digitala arbetsmiljön

Det här är en annons
Digitaliseringen förändrar snabbt hur vi lever och arbetar. Idag kan du med hjälp av din mobil, surfplatta eller dator jobba i stort sett var du vill. Men med digitaliseringen kommer också krav på välfungerande verktyg. iCentrex erbjuder en komplett kommunikationslösning för den digitala arbetsplatsen som underlättar vardagen och minskar stressen för dig och dina medarbetare.
  • Annons 1

5 tips för att kommunicera bättre med millennials

Det här är en annons
Hur ska man kommunicera med millenniegenerationen som kännetecknas av hög teknikintelligens och en vardag som kretsar kring sociala medier. En generation som har mycket höga förväntningar på bra service. Viktoria Vianden, marknadschef hos Genesys i Norden och Baltikum ger 5 tips.

Optimering genom molnbaserade BSS/OSS plattformar

Det här är en annons
Genom att flytta BSS/OSS till molnet kan operatörerna introducera nya tjänster snabbare, integrera VAS på en "integrera en gång, utveckla oändligt-modell”, dela best practice, förbättra nätkapaciteten och prestanda samt minska OPEX.

Introduktion till nätverksbaserade tjänster med NFV-
och SDN-tekniken

Det här är en annons
Virtualisering och NFV-orkestrering medför en hög grad av automatisering och smidighet vilket gör det möjligt för tjänsteleverantörer att förkorta sina leveranscykler och experimentera med nya nätverkserbjudanden i en utsträckning som tidigare inte var möjligt.