nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Lösningar för Microsoft Skype och Teams förflyttningen

Det här är en annons
Polycom är numera en del av Plantronics. Tillsammans kan vi leverera end-to-end lösningar för Microsoft Teams och Skype för företag. Detta möjliggör en enklare och smidigare utveckling och förflyttning mot onlinelösningar. Lösningarna innehåller produkter och tjänster för att förbättra kvalitén av möten i Teams eller Skype för företag. HD video, voice och innehållsdelning är naturliga komponenter.

Kommunen som tog farväl av »telefonisten«

Det här är en annons
Den 30 november 2017 tog Sigtuna kommun ett symboliskt farväl till »telefonisten« som arbetat hos dem i 47 år. Dagen därpå gjorde kommunen ett stort it-kliv framåt när de införde Artvise Contact Center för hantering av telefoni i sitt kontaktcenter.
  • Annons 1

Så lyckas du med den digitala arbetsmiljön

Det här är en annons
Digitaliseringen förändrar snabbt hur vi lever och arbetar. Idag kan du med hjälp av din mobil, surfplatta eller dator jobba i stort sett var du vill. Men med digitaliseringen kommer också krav på välfungerande verktyg. iCentrex erbjuder en komplett kommunikationslösning för den digitala arbetsplatsen som underlättar vardagen och minskar stressen för dig och dina medarbetare.

DevOps-metodik för utveckling av OSS-lösningar

Det här är en annons
Med den snabba utvecklingen av SDN (software-defined networks), NFV (network function virtualization) och 5G, måste sättet som telekomföretagens OSS och BSS-team levererar nya funktioner, och de verktyg de använder för att göra detta, förändras.

Hur kan du förhindra att din datasjö blir ett träsk?

Det här är en annons
I en tid av snabb teknisk utveckling väller data in till telekomföretag vilket skapar stora sjöar av information som bara väntar på att bli monetiserade. Men det räcker inte att bara samla in data för att generera intäkter. Information ska snarare ses som råmaterial som behöver lokaliseras, extraheras, raffineras och organiseras om den ska kunna komma till praktisk användning. Om inte, kan din datasjö snart stagnera och bli till ett träsk.

5 tips för att kommunicera bättre med millennials

Det här är en annons
Hur ska man kommunicera med millenniegenerationen som kännetecknas av hög teknikintelligens och en vardag som kretsar kring sociala medier. En generation som har mycket höga förväntningar på bra service. Viktoria Vianden, marknadschef hos Genesys i Norden och Baltikum ger 5 tips.
  • Annons 2

Tjäna pengar på IoT
med analyser

Det här är en annons
Tekniken Internet of Things (IoT) växer med fler och fler typer av enheter, allt från varuautomater till bilar, hem och hela städer. Företag från olika branscher investerar i IoT-teknik för att bli mer konkurrenskraftiga, locka nya kunder, bli mer affärseffektiva samt för att sänka driftkostnaderna.

Är dina kunder otåliga? En widget är lösningen

Det här är en annons
Vi hänger oss på tutan i samma millisekund som det blir grönt. Vi går slalom mellan alla långsamma på gatan, och vi trycker frenetiskt på hiss-knappen. Känner du igen dig? Inte konstigt att folk blir tokiga när de ringer oss, men inte får svar direkt.

Framtidssäkra din IT-infrastruktur

Det här är en annons
Hur skapar man en infrastruktur som stödjer dagens digitala arbetssätt där molntjänster och applikationer står i centrum?
  • Annons 3

Optimering genom molnbaserade BSS/OSS plattformar

Det här är en annons
Genom att flytta BSS/OSS till molnet kan operatörerna introducera nya tjänster snabbare, integrera VAS på en "integrera en gång, utveckla oändligt-modell”, dela best practice, förbättra nätkapaciteten och prestanda samt minska OPEX.

Guidade kundresor ökar kundernas engagemang

Det här är en annons
Kundens upplevelse är kärnan i all verksamhet, och kunderna vet numera ofta exakt vad de vill ha och hur mycket de är beredda att betala för det. Vad som är relativt nytt inom telekombranschen är att operatörerna förstått vikten av att hantera kundresor för att skapa bra kundupplevelser.

Telavox personliga Advisors gör succé bland storkunderna

Det här är en annons
Idag är användarvänliga produkter ett måste för att kunden inte ständigt ska vara beroende av en extern aktör. Fast enligt Telavox senaste kundundersökning är den personliga servicen fortfarande väldigt viktig. För ett och ett halvt år sedan kickade företaget igång sitt populära Advisor-koncept som gjort succé.

Lär känna dina kunder genom deras mobiler

Det här är en annons
Den besökare som idag kliver in genom dörren på butiker, hotell och stora arenor förväntar sig att bli serverad mobila tjänster som hjälper till med inköp, att hitta rätt och som ger intressanta erbjudanden. Det här är en möjlighet för de företag som vill ge sina kunder ett mer givande besök, samtidigt som företagen kan få möjlighet att skapa bättre och mer lönsamma kontakter med kunderna.