nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Är dina kunder otåliga? En widget är lösningen

Det här är en annons
Vi hänger oss på tutan i samma millisekund som det blir grönt. Vi går slalom mellan alla långsamma på gatan, och vi trycker frenetiskt på hiss-knappen. Känner du igen dig? Inte konstigt att folk blir tokiga när de ringer oss, men inte får svar direkt.

Framtidssäkra din IT-infrastruktur

Det här är en annons
Hur skapar man en infrastruktur som stödjer dagens digitala arbetssätt där molntjänster och applikationer står i centrum?

Optimering genom molnbaserade BSS/OSS plattformar

Det här är en annons
Genom att flytta BSS/OSS till molnet kan operatörerna introducera nya tjänster snabbare, integrera VAS på en "integrera en gång, utveckla oändligt-modell”, dela best practice, förbättra nätkapaciteten och prestanda samt minska OPEX.
  • Annons 1

Guidade kundresor ökar kundernas engagemang

Det här är en annons
Kundens upplevelse är kärnan i all verksamhet, och kunderna vet numera ofta exakt vad de vill ha och hur mycket de är beredda att betala för det. Vad som är relativt nytt inom telekombranschen är att operatörerna förstått vikten av att hantera kundresor för att skapa bra kundupplevelser.

Telavox personliga Advisors gör succé bland storkunderna

Det här är en annons
Idag är användarvänliga produkter ett måste för att kunden inte ständigt ska vara beroende av en extern aktör. Fast enligt Telavox senaste kundundersökning är den personliga servicen fortfarande väldigt viktig. För ett och ett halvt år sedan kickade företaget igång sitt populära Advisor-koncept som gjort succé.

Lär känna dina kunder genom deras mobiler

Det här är en annons
Den besökare som idag kliver in genom dörren på butiker, hotell och stora arenor förväntar sig att bli serverad mobila tjänster som hjälper till med inköp, att hitta rätt och som ger intressanta erbjudanden. Det här är en möjlighet för de företag som vill ge sina kunder ett mer givande besök, samtidigt som företagen kan få möjlighet att skapa bättre och mer lönsamma kontakter med kunderna.
  • Annons 2

  • Native 1

Introduktion till nätverksbaserade tjänster med NFV-
och SDN-tekniken

Det här är en annons
Virtualisering och NFV-orkestrering medför en hög grad av automatisering och smidighet vilket gör det möjligt för tjänsteleverantörer att förkorta sina leveranscykler och experimentera med nya nätverkserbjudanden i en utsträckning som tidigare inte var möjligt.

Engagemanget ledde taxibolaget fram till den optimala växellösningen

Det här är en annons
Det är minsann inte lätt att välja telefonväxel. När Skellefteå Taxi AB 2015 skulle byta ut sin gamla analoga växel som gjort sitt valde de en Swyxväxel kryddad med TeleOffice tjänst 1Touch. – Att vi valde den lösningen berodde dels på priset och dels på hur skickliga TeleOffice var på att skapa ett paket som uppfyllde alla våra behov, berättar Greger Öhlund, trafikchef vid Skellefteå Taxi.
  • Annons 3

Bli bäst på kundservice – och välj rätt moln

Det här är en annons
Hos Interactive Intelligence, som är en global utvecklare av molntjänster för kundservice, har man sett att det råder en stor villrådighet på marknaden kring begreppet molntjänst.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här