nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Det här är en annons från Easy Telefoni

Är dina kunder otåliga? En widget är lösningen

Telefoni

Vi hänger oss på tutan i samma millisekund som det blir grönt. Vi går slalom mellan alla långsamma på gatan, och vi trycker frenetiskt på hiss-knappen. Känner du igen dig? Inte konstigt att folk blir tokiga när de ringer oss, men inte får svar direkt.

Vi har bråttom. 96 procent säger att de ibland eller ofta bränner sig i munnen eftersom de inte väntar på att maten ska svalna, enligt en undersökning från Wakefield Research. Och när det kommer till appar, webbplatser och telefoni, då har vi närmast noll lust att vänta. I en undersökning från YouGov/Fetch kräver 1 av 5 tillfrågade att taxin kommer 5-10 minuter efter att de app-beställt den.

Kravet: svar direkt

Det är därför inte konstigt att kunder vill ha svar direkt när de försöker nå dina säljare på telefon. De vägrar att få svar senare eller inte alls. Företag som vill sticka ut måste snabbt kunna ge personlig service genom att svara när det ringer.

Optimera din telefoni!

Och medan alltfler företag analyserar sin webbplatstrafik för att optimera sina kunders köpprocess glömmer många något lika viktigt: att optimera sin telefoni. Fråga dig själv: hur lätt är det att komma fram till rätt avdelning hos oss? Är det svårt att få tag på våra säljare via telefon? Och är det möjligt att ringa direkt till den säljare som jag har en fråga till? Kunderna kräver att du är tillgänglig.

Alla säljare i en widget

I många år har Easy Telefoni skapat digitala telefonilösningar och molnbaserade telefonväxlar för företag. Nu – för att möta otåliga kunders krav – lanserar de Easy Widget. Det är en tjänst som du installerar på din webbplats, och som i en widget visar om dina säljare är tillgängliga, i möte eller på semester. Dina besökare ser foton på och alla kontaktuppgifter till säljarna. De kan ringa dem direkt – och vara säkra på att få svar.

Äntligen personliga

Rickard Sandberg, vd på Easytryck.se, är en som redan upplevt fördelarna med Easy Widget.
– Vi har fått en fantastisk respons från våra kunder, som direkt ser om den de söker är upptagen eller inte. Vi har nu blivit något som många företag missar: personliga. Med Easy Widget kan vi ge bättre och snabbare service. Det gör att kunderna känner ett ännu större förtroende för oss.

Det här är Easy Widget

  • Det blir mycket lättare för kunder att kontakta dina säljare.
  • Du blir tillgängligare, personligare och får en modernare webbplats.
  • Du kan styra allt innehåll; du skapar och redigerar din widget i webbportalen.
  • Alla förändringar sker i realtid; i samma sekund du lägger till en säljare i din widget syns hon på din webbplats.
  • Det blir minimalt med jobb, eftersom all information automatiskt hämtas från Easy Telefoni.

Se filmen om Easy Widget på www.easytelefoni.se/easy-widget

Nyheter

Tres nya tjänst – ge bort din surf

Ett enkelt svep – och så kan du skicka över mobilsurf till andra användare. I dag lanserar Tre en ny kostnadsfri tjänst kallad 3Skicka surf.
– Det här har potential att i framtiden bli lika vanligt som att Swisha pengar, säger Niklas Grawé på operatören.

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här