nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Det här är en annons från Telavox

Telavox personliga Advisors gör succé bland storkunderna

telefoni

Idag är användarvänliga produkter ett måste för att kunden inte ständigt ska vara beroende av en extern aktör. Fast enligt Telavox senaste kundundersökning är den personliga servicen fortfarande väldigt viktig. För ett och ett halvt år sedan kickade företaget igång sitt populära Advisor-koncept som gjort succé.

Läs även fyra värdefulla tips, längst ner, från vår senior Advisor.

Telavox senaste kundundersökning visar tydligt att Advisor-servicen är den mest uppskattade tjänsten enligt storbolagen. Monica Bäckman jobbar som senior Advisor på Telavox Enterprise-avdelning och har mångårig erfarenhet av telekombranchen.

– Jag tror det beror på att de flesta kunder har ett behov av lite vägledning, inte bara i början av en relation utan under en längre tid. Vi har också respekt för att alla har olika behov, en del är inte vana vid självbetjäning, säger Monica.

Med Telavox personliga Advisors behöver inte kunderna kategorisera sina egna frågor, utan får hjälp av samma person oavsett vad det är.

– Jag har hunnit med ett antal arbetsplatser, men aldrig stött på att kunderna får en egen Advisor. Det ställer högre krav på oss att kunna mycket om mycket, men jobbet blir mer dynamiskt och man lär sig nytt hela tiden. Sen är det guld värt att få den personliga och individuella kontakten, säger Monica.

Advisors ska få kunden att känna trygghet. En välfungerande telefonilösning är ett måste för de flesta verksamheter med ett säkert system och där det finns hjälp vid behov.

Här ger Monica sina fyra bästa tips på kraven du bör ställa på din leverantörs kundservice/kontaktperson:

1. Säkerställ att din leverantör förstår er verksamhet och era utmaningar och på så vis forma ett långsiktigt samarbete. En leverantör ska inte bara sälja och släppa.

2. Ställ krav på telefonileverantören att göra det komplicerade enkelt. Leverantören ska vara proffset och ska kunna erbjuda något enkelt och användarvänligt även om det ligger avancerad teknik bakom.

3. Arbeta proaktivt tillsammans! Problem eller ”gropar” uppstår alltid på vägen inom telekom. En leverantör måste våga ge råd och ta upp saker samt även tåla kritik. Kundernas input ska vara enormt viktig för en leverantör, det är där bolaget utvecklas.

4. Ha roligt under hela resan tillsammans! En leverantör som är lite personlig och även kan leva upp till de mjuka värdena gör allt mycket trevligare.


Monica Bäckman är senior Advisor på Telavox Enterprise-avdelning.

 

Vill du också uppleva en enklare och roligare vardag där du alltid får morgondagens lösning inom telekombranschen följt av en personlig service? Läs mer på: Telavox

Nyheter

Robot ska ge 18-åringar sanningen om värnplikt

Nya värnplikten omfattar nästan alla 18-åringar. Men få ungdomar vet vad det innebär – därför har Rekryteringsmyndigheten anställt en informationsrobot.
– Förutom att bena ut och förklara missförstånd svarar Värnpliktsboten på alla praktiska frågor som rör mönstring och värnplikt, säger Sofie Engström på myndigheten,

  • Annons 4

Ny mobilitetstjänst testas i Göteborg

Digitalisering för att underlätta resandet för göteborgare.
Under en månad kommer Västtrafik och Göteborgs Stads Parkering genomföra ett mobilitetstest. Syftet är att få ”kunder” att börja kombinera färdsätt.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.