nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telias personliga tekniker på nya uppdrag.

Personligt hembesök från Telia

Telia vill hjälpa företagare att bli mer digitala och tar ännu ett steg med personlig service.

  • Artikel annons 1

I takt med att företag digitaliserar sin verksamhet ökar kraven på att tekniken håller måttet. Redan förra året lanserade Telia den Personliga Rådgivaren för att guida och stödja företagare i omställningsarbetet.

Nu uppgraderas tjänsten till att gälla även praktiska tekniska tjänster – med den Personliga Teknikern.

– Åtta av tio småföretagare hanterar sin egen it. De tvingas alltså lägga värdefull tid och resurser på tekniska frågor, när de egentligen bara vill ägna sig åt sin kärnverksamhet och komma åt nyttan med nya digitala tjänster, säger Patrik Granström, chef för små- och medelstora företag på Telia.

Den Personliga Teknikern kommer att kunna användas på tre olika sätt. Förutom hjälp med Telias egna tjänster kan företagare få hjälp med alla möjliga it-frågor via telefon eller mejl. Och Telias personliga tekniker ska nu kunna göra hembesök för att fixa strul med it på plats. Den nya tjänsten erbjuds även de företagare som inte är Teliakunder.

De som vill ha telefon- eller mejlsupport utanför Telias egna tjänster får betala 499 kronor år fixat ärende. Och vill man ha hem den personliga teknikern är priset 1 999 kronor per åtgärdat arbete. 

  • Annons 3

Fler nyheter

Robot ska ge 18-åringar sanningen om värnplikt

Nya värnplikten omfattar nästan alla 18-åringar. Men få ungdomar vet vad det innebär – därför har Rekryteringsmyndigheten anställt en informationsrobot.
– Förutom att bena ut och förklara missförstånd svarar Värnpliktsboten på alla praktiska frågor som rör mönstring och värnplikt, säger Sofie Engström på myndigheten,

  • Annons 4

Ny mobilitetstjänst testas i Göteborg

Digitalisering för att underlätta resandet för göteborgare.
Under en månad kommer Västtrafik och Göteborgs Stads Parkering genomföra ett mobilitetstest. Syftet är att få ”kunder” att börja kombinera färdsätt.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.