nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Telias personliga tekniker på nya uppdrag.

Personligt hembesök från Telia

Telia vill hjälpa företagare att bli mer digitala och tar ännu ett steg med personlig service.

  • Artikel annons 1

I takt med att företag digitaliserar sin verksamhet ökar kraven på att tekniken håller måttet. Redan förra året lanserade Telia den Personliga Rådgivaren för att guida och stödja företagare i omställningsarbetet.

Nu uppgraderas tjänsten till att gälla även praktiska tekniska tjänster – med den Personliga Teknikern.

– Åtta av tio småföretagare hanterar sin egen it. De tvingas alltså lägga värdefull tid och resurser på tekniska frågor, när de egentligen bara vill ägna sig åt sin kärnverksamhet och komma åt nyttan med nya digitala tjänster, säger Patrik Granström, chef för små- och medelstora företag på Telia.

Den Personliga Teknikern kommer att kunna användas på tre olika sätt. Förutom hjälp med Telias egna tjänster kan företagare få hjälp med alla möjliga it-frågor via telefon eller mejl. Och Telias personliga tekniker ska nu kunna göra hembesök för att fixa strul med it på plats. Den nya tjänsten erbjuds även de företagare som inte är Teliakunder.

De som vill ha telefon- eller mejlsupport utanför Telias egna tjänster får betala 499 kronor år fixat ärende. Och vill man ha hem den personliga teknikern är priset 1 999 kronor per åtgärdat arbete. 

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Länderna med snabbast bredband

Norge har det snabbaste mobila bredbandet och i Singapore är nedladdningshastigheten på fasta bredband överlägset, medan Sverige finns med på topp 10. Det visar en sammanställning från Ookla.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här