Phonera får ny chef för kundservice

Karriär Under förra året fick Phonera sänkt betyg när det gäller kundnöjdheten. Nu tillsätts en ny kundservicechef och samtidigt gör man en nysatsning på kundupplevelsen.

Det var i förra årets mätning av Svenskt Kvalitetsindex som Phonera tappade närmare åtta poäng på den hundragradiga skalan jämfört med året innan inom området fast telefoni. En kombination av produktproblem och för liten kapacitet i kundtjänsten konstaterade vd:n Tobias Lennér i en intervju med Telekom idag som gjordes i slutet av förra året.

En rad åtgärder har enligt honom vidtagits och nu väljer operatören också att stöka om i ledningen för kundserviceorgansiationen. Tidigare kundservicechefen Camilla Moberg flyttar till en ny tjänst på Phonera som cx-chef (customer experience red anm).

– Vi arbetar hårt för att se vår vision om de nöjdaste företagskunderna bli verklighet. En stor del i detta är ett nytt team som arbetar dedikerat med att förbättra kundupplevelsen, säger Tobias Lennér.

Ansvaret för kundservice tas över av Caroline Friberg som kommer från en motsvarande tjänst hos Eden Springs som levererar kaffe- och vattenmaskiner till kontor.

– Min ambition är att fortsätta utveckla kundsupporten genom tydliga målsättningar och höga förväntningar, men tack vare min erfarenhet utanför branschen så kommer jag inte vara rädd för att tänka nytt. Jag ser fram emot att arbeta med Phoneras team där alla verkar genuint passionerade kring att bidra till långsiktiga starka kundrelationer, säger Caroline Friberg.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.