nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Puzzel har fått en ny ägare

Nu förvärvas Puzzel av Marlin Equity Partners. Investmentbolaget sägs ha betalt omkring en miljard norska.

  • Artikel annons 1

Puzzels omnikanal- och molnbaserade kontaktcenterlösning har kunder över hela världen. Bolaget effektiviserar företagens kunddialog via telefoni, email, webbchatt och sociala medier.

I dag offentliggör Puzzel att företaget har fått en ny ägare i Marlin Equity Partners. Enligt norka Finansavisen fick Marlin betala nära en miljard norska kronor. 

– Puzzels ledande position på marknaden, kunniga medarbetare och innovativa teknologi ger oss en bra utgångspunkt för fortsatt tillväxt och expansion. Marlin har ett antal succéhistorier med sig från samarbeten med andra snabbväxande mjukvaruföretag. Vi ser fram emot att samarbeta med våra nya ägare för att förverkliga vår strategi för fortsatt tillväxt, att kunna erbjuda nya funktioner till våra kunder och expandera till nya marknader, säger Børge Astrup, vd för Puzzel. 

En god tillväxt

Företaget har vuxit till en ledande europeisk leverantör av omnikanal- och molnbaserade kontaktcenterlösningar. Förra året expanderade Puzzel till Finland. Marlin är ett globalt investmentbolag som förvaltar över 6,7 miljarder dollar. och de kommer tillföra Puzzel tillväxtkapital.    

– Vi ser Puzzel som ett företag med en omfattande omnikanal-CCaaS-lösning som både är skalbar och flexibel samt utformad för att stödja kontaktcenter i alla storlekar. Företaget har haft god tillväxt i hela Europa och har fått god respons och erkännande från stora och välkända företag. Vi ser fram emot att arbeta med Puzzel och deras solida och erfarna ledning i sökandet efter nya partnerskap, investeringar i produktportföljen och ytterligare expansion av företagets geografiska närvaro, säger Mike Wilkinson, vice president för Marlin. 

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

”Arbetssätt och kultur är levande och behöver ständigt underhåll”

Nyheter

Öppenhet, interaktion, flexibilitet, kreativitet och synergi. När Tre utvecklade sitt nya huvudkontor var visionen tydlig.
Men hur har det fallit ut i verkligheten?
– Första veckan i 3Huset var jag glatt överraskad över nyfikenheten och hur mycket våra medarbetare nyttjade möjligheterna, säger Helena Körberg, projektledare för Tres nya huvudkontor.