nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Satsar miljoner på ny app för vården

Stockholms läns landsting storsatsar på en ny app för Vårdguidens tjänster.

  • Artikel annons 1

I appen ska patienter bland annat kunna boka tider, få påminnelser inför läkarbesök, se provsvar och journalanteckningar. Det ska också gå att sköta kontakten med Vårdguiden på ett säkert sätt, exempelvis ska man kunna skicka bilder till telefonrådgivningen på ett säkert sätt.

– Vårdens e-tjänster ska ge invånarna ökad frihet, och kunna erbjuda en modern och krångelfri kontakt med vården. Över en miljon stockholmare har redan loggat in på 1177.se, och våra patienter förväntar sig en bra digital service. Istället för att logga in i en webbläsare ska vi samla alla personliga e-tjänster i en 1177-app. Det handlar exempelvis om tidsbokning men också kommunikation med sin vårdcentral eller klinik, samt en ny digital vårdnavigator för att få stöd i att hitta rätt bland olika vårdgivare, kunna se kötider och känna sig trygg med vart man ska åka för att söka vård beroende på tid, plats och vårdbehov, säger Daniel Forslund, innovationslandstingsråd i Stockholms län.

Totalt lägger man 4 miljoner på utveckling av appen och 2 miljoner på möjligheten att skicka bilder till Vårdguidens rådgivning.

Taggar:,

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här