nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Servit trimmar kundtjänsten

Kontaktcenterplattformen Ehelpdesk uppdateras till version 5.2 med bättre stöd för flera svarsställen.

  • Artikel annons 1

Servit har under hösten uppdaterat en rad funktioner i molntjänsten Ehelpdesk, som tidigare gick under namnet Callcenter, och har nu färdigställt version 5.2.

Kontaktcenterplattformen som säger sig hantera hela arbetsflödet i kundtjänsten har bland annat fått ny hantering och logik för att kunna hantera olika svarstillfällen. Det går nu även att integrera kontaktmöjligheter och öppettider i en iframe på hemsidan, sätta intervaller i kalender samt schemalägga inloggning för framtida bemanning. Dessutom erbjuds nu nummerhistorik och möjlighet till vidarekoppling av direktsamtal till mobil.

Samtliga funktioner i den nya versionen kan läsas på http://www.servit.se/rel52.php.

  • Annons 3

Fler nyheter

Snabb TDC-integration överraskar Tele2:s vd

Tele2:s vd trodde att integrationen med TDC Sverige skulle ta tre år – men redan efter ett år har man hunnit halvvägs. Nu ska Samuel Skott använda lärdomarna i sammanslagningen med Com Hem.
– Det är viktigt att jobba med företagskulturen, säger han.

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här