nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Servit trimmar kundtjänsten

Kontaktcenterplattformen Ehelpdesk uppdateras till version 5.2 med bättre stöd för flera svarsställen.

  • Artikel annons 1

Servit har under hösten uppdaterat en rad funktioner i molntjänsten Ehelpdesk, som tidigare gick under namnet Callcenter, och har nu färdigställt version 5.2.

Kontaktcenterplattformen som säger sig hantera hela arbetsflödet i kundtjänsten har bland annat fått ny hantering och logik för att kunna hantera olika svarstillfällen. Det går nu även att integrera kontaktmöjligheter och öppettider i en iframe på hemsidan, sätta intervaller i kalender samt schemalägga inloggning för framtida bemanning. Dessutom erbjuds nu nummerhistorik och möjlighet till vidarekoppling av direktsamtal till mobil.

Samtliga funktioner i den nya versionen kan läsas på http://www.servit.se/rel52.php.

  • Annons 3

Fler nyheter

Telecomputing flyttar till Solna

Telekomputing lämnar Kista för Solna. I och med flytten kommer företaget även koncentrera all Stockholmsverksamhet.
– Vi ser många fördelar med att samla våra anställda, säger vd:n Johan Magnusson.

Huaweis nya router – en utmanare till adsl

Markant bättre täckning och hastigheter på upp till 100 megabit.
Huawei lanserar nu en ny router som konkurrerar med adsl-alternativ.
– Med WTTx kan vi redan nu erbjuda slutanvändare 5g-upplevelser i 4g-nätet, säger Kenneth Fredriksen chef för Huawei i Sverige.

  • Annons 4

Med förvärvet av Radpoint hoppas NetNordic bli ledande

Sammanslagningen med Radpoint ska skapa en ledande nordisk aktör i inom nätverk, it-säkerhet och smarta datacenter. Förvärvet innebär att NetNordic växer rejält på den svenska marknaden.
– Nu visar vi att vi menar allvar med Sverige, säger Joakim Harging, vd på NetNordic Communication till Tekekom idag.