nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Servit trimmar kundtjänsten

Kontaktcenterplattformen Ehelpdesk uppdateras till version 5.2 med bättre stöd för flera svarsställen.

  • Artikel annons 1

Servit har under hösten uppdaterat en rad funktioner i molntjänsten Ehelpdesk, som tidigare gick under namnet Callcenter, och har nu färdigställt version 5.2.

Kontaktcenterplattformen som säger sig hantera hela arbetsflödet i kundtjänsten har bland annat fått ny hantering och logik för att kunna hantera olika svarstillfällen. Det går nu även att integrera kontaktmöjligheter och öppettider i en iframe på hemsidan, sätta intervaller i kalender samt schemalägga inloggning för framtida bemanning. Dessutom erbjuds nu nummerhistorik och möjlighet till vidarekoppling av direktsamtal till mobil.

Samtliga funktioner i den nya versionen kan läsas på http://www.servit.se/rel52.php.

  • Annons 3

Fler nyheter

Bodens datacentersuccé lockar

De lyckade datacenteretableringarna i Boden har lockat finfrämmande. Nu har en delegation från Spanien varit på besök för att försöka lära sig mer.
– Det här visar att Boden är en global spelare, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

  • Annons 4

Enghouse-chefen lämnar – startar eget bolag

Enghouse Interactives chef Michael Stubbing lämnar företaget. Efter mer än ett decennium på bygget är det dags för nya utmaningar.
– Det har varit fantastiskt lärorikt och utvecklande, säger han till Telekom idag.

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.