nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

FOTO: Boivie

Sibylla digitaliseras ytterligare av IP Only

I likhet med gästerna blir Sibylla allt mer digitala. Nu har kedjans ägare, Nordic Fast Food, valt IP Only som partner för att bygga nästa digitala infrastruktur.

  • Artikel annons 1

Sedan 1932 har Sibylla drivit restauranger i Sverige, och i dag finns cirka 165 stycken i landet. Kedjan ägs av Nordic Fast Food, och när de nyligen sökte leverantör för morgondagens nätverkslösningar valde bolaget att satsa på IP Only.

– Precis som våra gäster blir även vi allt mer digitala och i den utvecklingen krävs nät som både klarar ökad kapacitet och stabilitet då vi befinner oss i en expansionsfas av nya snabbservicerestauranger. Samarbetet med IP Only är ett sätt för oss att ytterligare förfina den digitala resa vi påbörjat, säger Joakim Carlsson, vd på Nordic Fast Food.

Löper över fyra år

Avtalet, som löper över fyra år med ett affärsvärde på ett miljonbelopp, innehåller bland annat: Central IP VPN-tjänst för enklare hantering. Cirka 165 etableringar i Sverige som kopplas till centrala IP VPN-tjänsten. Internet, brandvägg för ökad säkerhet – VPN-anslutna kortinlösen och fjärranslutning, samt ett extra VLAN med internetförbindelse

– Det är naturligtvis glädjande att en så stor aktör som Nordic Fast Food, med ett välkänt och aktat varumärke som Sibylla, valt oss som partner när morgondagens digitala infrastruktur planeras och implementeras. Detta är ytterligare ett bevis på att vi kan leverera de största lösningarna, till de största kunderna, med de hårdaste kvalitetskraven, säger Regina Donato Dahlström, affärsområdeschef för IP Only Enterprise.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

”Data är den nya globala valutan”

En rejäl kapitalinjektion och medel för fortsatt tillväxt.
Snowflake har i en finansieringsrunda fått in 450 miljoner dollar.
– Det nya kapitalet innebär att vi kan växa snabbare, säger Denise Person, marknadschef på företaget.