Självhjälp allt viktigare supportmetod

Allt fler svenska företag tar självbetjäning på webben till hjälp för att klara supporten för telefoni och mobilitet till sina anställda visar en ny undersökning.

Lösningar för webbaserad support blir allt viktigare för många svenska företag, både som komplement och ersättning för traditionell support via telefon eller mejl. Det visar en undersökning som Axánd för tredje gången har gjort på uppdrag av Com Around, en av leverantörerna på området.

Mer än sju av tio företag i undersökningen tycker att webbaserad support är viktigt för att avlasta den bemannade supporten och nästan 60 procent tror att behovet kommer att öka under de närmsta året.

Det område där support till anställda via webben växer snabbast är ärenden som rör telefoni och mobilitet. Hela 62 procent erbjuder sådan självservice, vilket är 36 procentenheter högre än 2010 då undersökningen genomfördes senast.

Den troligaste förklaringen till den snabba ökningen är enligt Com Around den allt större användningen av smarta telefoner.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.