nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

SJ:s app prisas – igen

För andra året i rad fick SJs app en utmärkelse i Svenska designpriset. Detta tack vare en rad förbättringar som tillkommit under året.

Biljett i app
  • Artikel annons 1

Förra året fick Sjs nylanserade app en guldmedalj i Svenska designpriset. Och efter en rad användarvänliga ändringar räckte det till silver under årets prisutdelning.

– Vi är superstolta över att återigen vara på prispallen i Svenska designpriset och det är en laginsats som har tagit oss hit. Sedan förra årets vinst har vi arbetat intensivt med löpande förbättringar av både funktionerna i appen och användarupplevelsen, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala försäljningskanaler.

Biljettköpen via appen har fördubblats under året som gått och idag görs 25 procent av alla biljettköp via appen.

Förbättringar som gjorts sedan förra året innefattar bland annat engelsk version, möjlighet att betala med Swish och bättre information via Travel Mode.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

”Data är den nya globala valutan”

En rejäl kapitalinjektion och medel för fortsatt tillväxt.
Snowflake har i en finansieringsrunda fått in 450 miljoner dollar.
– Det nya kapitalet innebär att vi kan växa snabbare, säger Denise Person, marknadschef på företaget.