nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Skåningar samarbetar för användaren

Nu kan Telavox Flow integreras med Lime från Lundalogik för att effektivisera arbetet för slutanvändaren.

  • Artikel annons 1

Telavox och Lundalogik är två it-företag med basen i Skåne som kommit på att deras tjänster kompletterar varandra. Kommunikationstjänsten Flow innehåller som bekant telefoni, växel och chatt i samma app medan Lundalogiks crm-system Lime samlar allt från kunders kontaktinformation till ”att göra-listor” och mejlutskick i samma system.

– Att få Flow att fungera tillsammans med ett crm-system i framkant såg vi som en riktigt bra lösning för många, förklarar Jens Ganslandt, produktchef på Telavox.

Målet är att Telavox på sikt ska kunna integreras med fler online- och cloud-tjänster för företag.

Lime integrerat med Flow betyder att både mobil och fast telefoni gör att användare kan ringa alla sina kontakter direkt från Lime crm och systemet automatiskt känner att användaren har Flow installerat på datorn.

Integreringen betyder även att samtal till ett Flow-nummer som besvaras får en automatisk sökning i Lime och vid träff visas ett personkort med den senaste historiken för kontakten i Lime crm.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Ny trend ger bättre koll på kunden

Det går att effektivisera sin företagstelefoni med en kontaktcenterlösning. Telekom idag kikar lite närmare på trenden som nått nyblivna telefonimästaren Sandvikens kommun och norska Elkjøp, där svenska Elgiganten ingår.

Telias köp ska pressa Telenor

Ett förvärv som ska stärka Telias närvaro i Norge.
Telekomjätten gjorde i somras upp med TDC om att köpa deras norska verksamhet.
Ett köp som ger stora möjligheter på marknaden.