nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Skåningar samarbetar för användaren

Nu kan Telavox Flow integreras med Lime från Lundalogik för att effektivisera arbetet för slutanvändaren.

  • Artikel annons 1

Telavox och Lundalogik är två it-företag med basen i Skåne som kommit på att deras tjänster kompletterar varandra. Kommunikationstjänsten Flow innehåller som bekant telefoni, växel och chatt i samma app medan Lundalogiks crm-system Lime samlar allt från kunders kontaktinformation till ”att göra-listor” och mejlutskick i samma system.

– Att få Flow att fungera tillsammans med ett crm-system i framkant såg vi som en riktigt bra lösning för många, förklarar Jens Ganslandt, produktchef på Telavox.

Målet är att Telavox på sikt ska kunna integreras med fler online- och cloud-tjänster för företag.

Lime integrerat med Flow betyder att både mobil och fast telefoni gör att användare kan ringa alla sina kontakter direkt från Lime crm och systemet automatiskt känner att användaren har Flow installerat på datorn.

Integreringen betyder även att samtal till ett Flow-nummer som besvaras får en automatisk sökning i Lime och vid träff visas ett personkort med den senaste historiken för kontakten i Lime crm.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Förändrar världen med teknik

Tietos innovationschef tror på att kunskapsöverföring och utbildning kan göra både företag och samhälle mer jämlika och på så vis även mer effektiva och framgångsrika. Och att proppen till utveckling ofta sitter högst upp.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här