nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Slitstarkt för kontaktcentret

Jabras senaste headsetserie Biz 2300 riktar sig direkt till krävande kontaktcenteranvändare

  • Artikel annons 1

Jabras trotjänare GN2000 har länge varit standardheadset på många callcenter men modellen har börjat kännas lite ålderstigen så det är inte så förvånande att tillverkaren nu tagit fram en ersättning i form av nya serien Biz 2300. Headseten finns som vanligt i en lång rad utförande beroende på om man föredrar en eller två hörlurar och anslutning till datorn via usb eller till en traditionell bordstelefon. Usb-varianterna finns för övrigt också i specialversioner certifierade för Lync.

Förutom en betydligt modernare design kännetecknas Biz 2300 av låg vikt, med dubbla lurar ska det bara väga 68 gram vilket är 20 procent mindre än motsvarande GN2000.

Mikrofonen är bullerdämpande och integrerad i en flexibel och böjbar bom som går att rotera 360 grader för att både kunna hitta rätt vinkel och kunna välja om man vill ha mikrofonen på vänster eller höger sida.

Sladden på Jabra Biz 2300 är kevlarförstärkt för att tåla hård nötning och på usb-varianterna sitter en kontrolldosa med knappar för volym och samtalsstyrning.

De nya headseten ska redan gå att beställa hos utvalda återförsäljare men den bredare lanseringen görs i mitten av februari. Prismässigt landar Biz 2300 mellan GN2000 och exklusivare Biz 2400. Det innebär att listpriset hamnar på strax under tusenlappen för billigaste modellen med en hörlur och anslutning mot vanlig telefon medan ett duoheadset med usb-anslutning kostar cirka 1 380 kronor.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Vodafone lanserar ai i nätet

En åtgärd som ska skära ner tiden för rutinunderhållet i nätet.
I år kommer Vodafone att introducera ai i sitt spanska nät.
Och här på hemmaplan funderar Telenor att göra samma sak.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här