nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Tough Tested Jobsite är ett headset som klarar både damm och fukt.

Slitstyrkan i första rummet

Med ruggade headset, laddningstillbehör och skyddsväskor gör amerikanska Tough Tested nu entre på den svenska marknaden.

  • Artikel annons 1

Yrkeschaufförer, snickare, sjömän och andra proffsanvändare är målgruppen för produkterna från Tough Tested som nu plockas in till Sverige av Isicom, sedan tidigare distributör av Plantronics hedset. Basen i sortimentet är fyra olika modeller av ruggade headset med kraftiga kablar, fuktskydd och rejäla knappar som går att hantera även med handskar. Att tillverkaren har stort självförtroende när det gäller slitstyrkan är tydligt för alla headseten har fem års utbytesgaranti. Om de lever upp till ambitionen lovar vi återkomma till i ett test under hösten.

Tough Tested också bland annat förstärkta kablar och batteripack med solcellsladdning på programmet.

Etiketter:, ,

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Tre och Bumbee Labs ingår avtal

Ett steg mot smartare städer. Det är vad Tre säger efter att ha tecknat avtal med IoT-företaget Bumbee Labs. Avtalet innebär att operatören levererar mobil uppkoppling.

Tele2:s företagschef avgår

Det blir viss omstrukturering hos Tele2. Detta då Tom Craig valt att kliva av som chef för svenska företagsmarknaden. Ny tillförordnad chef blir Fredrik Stenberg.

Informatica väljer svenska plattformen

Svenska Snow Software har kapat till sig en storaffär. Detta då Företagsmoln-jätten Informatica väljer deras plattform.
– Vi valde Snow på grund av produktens helhetsomfattning, säger Richard Scott på Informatica.