nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Smaksättning upp i molnet

Interoute kommer att leverera Mpls-nätverk och molnplattform till smaksättningsföretaget Monin.

  • Artikel annons 1

Enligt avtalet ska Interoute leverera Mpls-nätverk med hög prestanda för överföring av affärsdata för Monin. Det nya nätverket ska göra det möjligt för Monin att snabbare och säkrare dela industriell information och orderplanering mellan huvudkontoret i Frankrike och fabriksanläggningar runt om i världen. Överföringar mellan huvudkontoret och den nya fabriken i Jiaxing i Kina ska gå med en fördröjning på mindre än 200 millisekunder, vilket är ett minimikrav från Monin.

Monin tillverkar bland annat kaffeessenser och har försäljning i 145 länder.

Utöver nätverket kommer Interoute även förvalta Monins e-handelssida och virtuella datacenter i Hong Kong och i Singapore.

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.