nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Snabbväxaren tar ny kommun

Sandviken har gjort sitt val för nytt kontaktcenter. Här är lösningen.

  • Artikel annons 1

Artvise är ett snabbväxande bolag från Skellefteå som du kommer att kunna läsa mer om i nästa nummer av papperstidningen Telekom idag.

Nu har deras kontaktcenter Artvise Contact Center införts i Sandvikens kommun. Det hanterar alla inkommande telefonsamtal till kommunens kundtjänst. I systemet har handläggarna också ett komplett integrerat ärendehanteringsstöd.

– Vi är mycket glada över att Sandvikens kommun har valt att satsa på Artvise som it-stöd för deras kontaktcenter, säger Lars Ögren, vd på Artvise i en kommentar. 

Nästa nummer av Telekom idag kommer ut den 20 december och har temat Kontaktcenter.

  • Annons 3

Fler nyheter

Bodens datacentersuccé lockar

De lyckade datacenteretableringarna i Boden har lockat finfrämmande. Nu har en delegation från Spanien varit på besök för att försöka lära sig mer.
– Det här visar att Boden är en global spelare, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

  • Annons 4

Enghouse-chefen lämnar – startar eget bolag

Enghouse Interactives chef Michael Stubbing lämnar företaget. Efter mer än ett decennium på bygget är det dags för nya utmaningar.
– Det har varit fantastiskt lärorikt och utvecklande, säger han till Telekom idag.

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.