nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Sociala medier i fokus i nya Trio Enterprise

Kundkontakter i sociala medier står i fokus i den senaste versionen av Enghouses Trio Enterprise.

  • Artikel annons 1

Den nya versionen, 7.0, inkluderar bland annat Facebook- och Twitterintegration, bättre agentfunktionalitet i Skype for business och möjlighet att förhandsgranska ärenden.

– Det är viktigt för företag att hålla sig uppdaterade om vad som skrivs om dem på sociala medier. Kunder använder sig mer och mer av dessa medier för att ställa sina frågor eller uttrycka sin åsikt och de förväntar sig snabba svar. Därför har vi i den senaste releasen, Trio Enterprise 7.0, vässat integrationen mellan sociala medier och kontaktcentret ytterligare. All kommunikation från Facebook och Twitter kommer nu in i kontaktcentret som vilket annat ärende som helst. Med hjälp av nyckelord skickas ärendena dessutom direkt till rätt tjänst och kunden får snabba kvalificerade svar, säger Björn Sjöstrand, produktchef på Enghouse.

Ytterligare en förändring man gör är satsningar och fokus på crm-integrationer, med en standardisering mot Microsoft Dynamics och möjlighet till integration med andra crm via Trio Enterprise Professional Services.

Taggar:

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Mer surf i glesbygden

Enligt den senaste statistiken från Telenor ökar mobilsurfandet stort över hela Sverige. Men främst i glesbygden och mest hos pensionärer.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här