nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Sociala medier i fokus i nya Trio Enterprise

Kundkontakter i sociala medier står i fokus i den senaste versionen av Enghouses Trio Enterprise.

  • Artikel annons 1

Den nya versionen, 7.0, inkluderar bland annat Facebook- och Twitterintegration, bättre agentfunktionalitet i Skype for business och möjlighet att förhandsgranska ärenden.

– Det är viktigt för företag att hålla sig uppdaterade om vad som skrivs om dem på sociala medier. Kunder använder sig mer och mer av dessa medier för att ställa sina frågor eller uttrycka sin åsikt och de förväntar sig snabba svar. Därför har vi i den senaste releasen, Trio Enterprise 7.0, vässat integrationen mellan sociala medier och kontaktcentret ytterligare. All kommunikation från Facebook och Twitter kommer nu in i kontaktcentret som vilket annat ärende som helst. Med hjälp av nyckelord skickas ärendena dessutom direkt till rätt tjänst och kunden får snabba kvalificerade svar, säger Björn Sjöstrand, produktchef på Enghouse.

Ytterligare en förändring man gör är satsningar och fokus på crm-integrationer, med en standardisering mot Microsoft Dynamics och möjlighet till integration med andra crm via Trio Enterprise Professional Services.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Länderna med snabbast bredband

Norge har det snabbaste mobila bredbandet och i Singapore är nedladdningshastigheten på fasta bredband överlägset, medan Sverige finns med på topp 10. Det visar en sammanställning från Ookla.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här