nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

StjärnaFyrkant öppnar flaggskeppsbutik

Norrländska StjärnaFyrkant ska slå på stort i Skåne.
Telekombolaget gör som de stora märkena och lanserar nu en flaggskeppsbutik i Malmö.

  • Artikel annons 1

Det är i centrala Malmö som man i framtiden kommer hitta StjärnaFyrkants senaste butikskoncept, en flaggskeppsbutik á la Apple. Den nya butiken ska innehålla både kontor och showroom, ha ett 30-tal anställda och öppna inom kort.

Enligt företaget är bakgrunden till satsningen branschens förändring – och att man vill synas för de företag som är på jakt efter en helhetspartner inom kommunikation. Skälet till att man valde Malmö före de två andra storstadsregionerna är enligt lokala verksamhetschefen Daniel Slavkovic stadens miljö.
– Malmö är den snabbast växande affärsregionen i landet. Antalet mellanstora företag här är nästan är lika många som i Göteborg, trots att staden bara är hälften så stor, säger han.

Vidare är Malmös befolkning unga vilket gör det enklare att hitta arbetskraft. Därtill vill det Sundsvallbaserade företaget expandera – och vad är då inte bättre än att göra det på i ”andra änden” av landet.
– Vi vänder oss framförallt till mellanstora företag med upp till 50 anställda. Många av dessa företag finns i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Där ser vi en stor potential att växa och kunna erbjuda kunderna ett helhetsansvar med personlig service säger Liza Biehl, VD på StjärnaFyrkant. 

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

”Arbetssätt och kultur är levande och behöver ständigt underhåll”

Nyheter

Öppenhet, interaktion, flexibilitet, kreativitet och synergi. När Tre utvecklade sitt nya huvudkontor var visionen tydlig.
Men hur har det fallit ut i verkligheten?
– Första veckan i 3Huset var jag glatt överraskad över nyfikenheten och hur mycket våra medarbetare nyttjade möjligheterna, säger Helena Körberg, projektledare för Tres nya huvudkontor.