nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

FOTO: Artvise

Strängnäs kommun valde Artvise Kundtjänst

Strängnäs behövde ett modernt systemstöd för sitt nya kontaktcenter. Artvise digitala lösning blev vinnare i kommunens upphandling.

  • Artikel annons 1

It-bolaget Artvise levererar verksamhetsförbättringar, produkter och tjänster inom Enterprise Content Management. Utöver sina konsulttjänster har företaget även som mål att ta fram och erbjuda egna programvaror inom ECM-området.

Nu har Artvise utsetts till vinnare i Strängnäs upphandling av digital lösning för det nya kontaktcenter som kommunen arbetar med. Det ska vara den första linjen in till förvaltningen. Kontaktcentret ska ta hand om alla frågor och ärenden som kommer in via telefon och digitala kanaler – och direkt kunna hantera enklare ärenden och frågor.

Vill kvalitetssäkra och öka servicen

Syftet med satsningen är bland annat att kvalitetssäkra och öka servicen för alla som vill komma i kontakt med kommunen.

– Vi ser mycket positivt på att Strängnäs kommun valt Artvise Kundtjänst till sitt kontaktcenter, affären visar på fortsatt styrka för Artvise och går helt i linje med vår strategi att erbjuda ”Världens Bästa” kundärendehanteringssystem till den svenska marknaden, säger Lars Ögren, vd på Artvise AB.

  • Annons 3

Fler nyheter

Experten: Bli inte inlåst i molnet

Allt fler överger sina egna datacenter för molnet. Här berättar Uclaritys expert vad du bör tänka på. Fördelarna är många – men att flytta sin verksamhet vidare kan visa sig bli svårt.
– Inlåsningen är en tyst strategi från molntjänst-leverantörerna, säger Martin Lidholm till Telekom idag.

  • Annons 4