nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

FOTO: Artvise

Strängnäs kommun valde Artvise Kundtjänst

Strängnäs behövde ett modernt systemstöd för sitt nya kontaktcenter. Artvise digitala lösning blev vinnare i kommunens upphandling.

  • Artikel annons 1

It-bolaget Artvise levererar verksamhetsförbättringar, produkter och tjänster inom Enterprise Content Management. Utöver sina konsulttjänster har företaget även som mål att ta fram och erbjuda egna programvaror inom ECM-området.

Nu har Artvise utsetts till vinnare i Strängnäs upphandling av digital lösning för det nya kontaktcenter som kommunen arbetar med. Det ska vara den första linjen in till förvaltningen. Kontaktcentret ska ta hand om alla frågor och ärenden som kommer in via telefon och digitala kanaler – och direkt kunna hantera enklare ärenden och frågor.

Vill kvalitetssäkra och öka servicen

Syftet med satsningen är bland annat att kvalitetssäkra och öka servicen för alla som vill komma i kontakt med kommunen.

– Vi ser mycket positivt på att Strängnäs kommun valt Artvise Kundtjänst till sitt kontaktcenter, affären visar på fortsatt styrka för Artvise och går helt i linje med vår strategi att erbjuda ”Världens Bästa” kundärendehanteringssystem till den svenska marknaden, säger Lars Ögren, vd på Artvise AB.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Ny trend ger bättre koll på kunden

Det går att effektivisera sin företagstelefoni med en kontaktcenterlösning. Telekom idag kikar lite närmare på trenden som nått nyblivna telefonimästaren Sandvikens kommun och norska Elkjøp, där svenska Elgiganten ingår.

Telias köp ska pressa Telenor

Ett förvärv som ska stärka Telias närvaro i Norge.
Telekomjätten gjorde i somras upp med TDC om att köpa deras norska verksamhet.
Ett köp som ger stora möjligheter på marknaden.