nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

FOTO: AT&T samt Prevas

Svenska Prevas i nytt samarbete med AT&T

Ett samarbete för att få ut IoT-lösningar till industrin.
Prevas och telekomjätten AT&T slår sina påsar ihop.
Målet med det treåriga samarbetet är att få ut Prevas uppkopplade produkter.

  • Artikel annons 1

Inom fordons-, försvars-, energi- och verkstadsindustrin är Prevas ett väletablerat märke. I över 30 år har man utvecklat allt från teknik för förarlösa plan till telekom-komponenter. Nu tar man hjälp av amerikanska AT&T för att få extra lyft i sin globala försäljning.

Telekomjättens kapacitet inom IoT-teknik ska agera katalysator för Prevas expertis och hjälpa till att snabba på integreringen av tjänster i företagets verksamhet samt i olika kundprojekt.

– Vi har en passion för att lösa tekniska utmaningar . Våra kunder vänder sig till oss för att vi ska hjälpa dem tackla Industri 4.0 samt industriell IoT. Det här är en enorm möjlighet. Tillsammans med AT&T kommer vi ta snabbspåret till framgång för våra kunder genom att erbjuda globala innovativa smarta tjänster, säger Björn Andersson, produktutvecklingschef på Prevas.

Fördelen med att ingå partnerskap med AT&T är att kunder kommer att ha tillgång till tjänsterna oavsett var i världen de befinner sig. Data som samlas in via olika IoT-nätverk kan laddas upp i molnet och delas globalt. Något som exempelvis är viktigt inom forskning och Life Science. För telekomjätten är samarbetet ett bra exempel på hur IoT-teknik kan implementeras.

– Vårt samarbete med Prevas är ett exempel på hur vi bidrar till affärstransformation. För industri- och högteknologiska globala företag som letar efter ett sätt att få ut sina uppkopplade produkter med hjälp av IoT-teknik och tjänster – är vi rätt partner, säger John Vladimir Slamecka, AT&T:s chef för Europa, Mellanöstern och Aftrika.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

”Arbetssätt och kultur är levande och behöver ständigt underhåll”

Nyheter

Öppenhet, interaktion, flexibilitet, kreativitet och synergi. När Tre utvecklade sitt nya huvudkontor var visionen tydlig.
Men hur har det fallit ut i verkligheten?
– Första veckan i 3Huset var jag glatt överraskad över nyfikenheten och hur mycket våra medarbetare nyttjade möjligheterna, säger Helena Körberg, projektledare för Tres nya huvudkontor.

  • Annons 4