TDC siktar på bästa kundtjänsten

TDC ska satsa på att bygga upp marknadens bästa kundtjänst.
Service tillsammans med låga priser är den färska utmanarens viktigaste vapen i det svenska bredbandskriget.

TDC spår att service blir ett av de viktigaste konkurrensmedlen i kampen om kunderna och man har därför för avsikt att leverera den bästa och mest professionella kundupplevelsen i samtliga led.

Bakgrunden till operatören nya strategi är ökningen av klagomål på bredband och telefoni. Under 2005 var telefoni- och internettjänster det område som hade tredje flest klagomål till Konsumentverket, med 15 procent av alla klagomål.

Hos Konsument Göteborg har klagomålen på bredbands- och telefonibolagen ökat med 40 respektive 70 procent det senaste året. Enligt Konsument Göteborg är klagomålen ofta baserade på brister hos kundtjänst.

– Jag tycker att det här är helt oacceptabelt, säger Christer Isacsson, affärsområdeschef för TDC Privat i Sverige. Jag är övertygad om att konsumenter kommer att välja det bolag som satsar på att vara kundvänliga i allt från pris och kvalitet till kundtjänsten. Vår målsättning är att det skall vara enkelt att vara kund till TDC. Det betyder också att det skall vara enkelt att få hjälp om man behöver det. Därför ska vi ha den bästa kundtjänsten i bredbandsbranschen.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.