Telavox lanserar livechatt

Kundtjänst En hemsida utan livechatt – är som en obemannad butik.
Det menar Telavox som nu lanserar tekniken i Flow Widget.

Telavox lanserar livechatt

Vissa gillar mail, andra håller kvar vid att ringa – men i dag vill många chatta. Och det innebär att kraven för företag på kort tid har ställts om. Men trots att kundbeteendet förändrats, lever många företag kvar i det förflutna. För varför ha betalt folk som sitter och väntar vid telefonen om ingen ringer?

 

Men bara för att det är nya tider, betyder inte att kunder inte vill ha kontakt. Och i studier framgår det att kunder är otåliga och lättdistraherade. Om man inte får den service man vill ha – går man till någon annan. Ett tydligt exempel på det kommer analysföretaget Forrester med. I en undersökning framgick det att besökare som använt livechatt är betydligt mer benägna att genomföra köp än om de inte gjort det.

Och det är i ljuset av detta som Teleavox en livshatt.

– Vi siktar på att göra det möjligt för våra kunder att helt slopa “Kontakta oss här” på sina hemsidor, allt ska finnas samlat i en snygg widget, som finns tillgänglig oavsett var på sidan man är. Livechatten ger ytterligare värde där man kan skapa dialog och anpassa servicen efter kundens behov, säger Myad Tahajody, teamleader på Telavox utvecklingsavdelning.

 I Flow Widget kopplas telefoni och chatt samman och den kan placeras varsomhelst på ett företags hemsida. Och tanken är att genom livchatten förvandla säljare till ”hjälpare”.

– Vi har fått ett stort gensvar från våra kunder efter lanseringen och det finns ett behov för livechatt som inte nödvändigtvis är en superdyr och avancerad lösning, säger Myad.

 

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.