nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telia moderniserar kundtjänsten i Sverige

  • Artikel annons 1

Ett modernt röststyrt system ska ge kortare väntetider och öka nöjdheten hos alla som ringer till Telias kundtjänst. Systemet introduceras idag och Telia är först i Norden med systemet för röstförståelse som ”hör” vad den uppringande säger. Behövs det så ställer systemet kompletterande frågor och kan sedan koppla vidare kunden till rätt person eller någon av de automatiska tjänsterna som Telia har. Systemet förstår vardagligt tal och är inte hänvisat till ja- eller nej-svar.

Eftersom det nya systemet kommer att kopplas in successivt innebär det att en del av samtalen i inledningsskedet fortfarande kommer att hanteras av det befintliga knapptryckningssystemet.

Etiketter:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Så använder DNB ai för att förbättra kundtjänsten

Genomtänkt implementering ger gott resultat När det kommer till att använda ai-teknik har norska DNB valt att skynda långsamt.
– Vi började egentligen 2013 då vi lanserade taligenkänning på telefon, säger Jan Thomas Lerstein, chef för Emerging Technologies på banken.

  • Annons 4