nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telia moderniserar kundtjänsten i Sverige

  • Artikel annons 1

Ett modernt röststyrt system ska ge kortare väntetider och öka nöjdheten hos alla som ringer till Telias kundtjänst. Systemet introduceras idag och Telia är först i Norden med systemet för röstförståelse som ”hör” vad den uppringande säger. Behövs det så ställer systemet kompletterande frågor och kan sedan koppla vidare kunden till rätt person eller någon av de automatiska tjänsterna som Telia har. Systemet förstår vardagligt tal och är inte hänvisat till ja- eller nej-svar.

Eftersom det nya systemet kommer att kopplas in successivt innebär det att en del av samtalen i inledningsskedet fortfarande kommer att hanteras av det befintliga knapptryckningssystemet.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Här är Plantronics nya namn

AMSTERDAM. Plantronics köpte Polycom under förra året. Nu har man bestämt sig för att byta namn.
– Namnet kommer från grekiska ordet för många, säger Paul Clark.

Conscia Netsafe vinner Cisco-pris

”Customer Experience Partner of the Year 2018. På Ciscos stora partnergala ärades Conscia Netsafe med titeln.
– De har varit först och kommit längst, säger Johan Stenstrand, partnerchef på Cisco.

”Vi har fått in en bra täckning av vår planet”

För två månader sedan släppte Tre sitt företagsabonnemang 3Världen Företag.
Och enligt Sofia Krook, ansvarig för B2B, har lanseringen varit enormt lyckad.
– Vi är jättenöjda och vi ser att det är otroligt attraktivt på marknaden, säger hon.

Iioote expanderar till Stockholm

”Marknadsmoment” och stort säljpotential inom IoT. Det är vad som fått systemintegratören Iioote att inta huvudstaden.
Ni ska man bygga upp ett ICT-kluster tillsammans med Qualit Solutions i Kista.