nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telia moderniserar kundtjänsten i Sverige

  • Artikel annons 1

Ett modernt röststyrt system ska ge kortare väntetider och öka nöjdheten hos alla som ringer till Telias kundtjänst. Systemet introduceras idag och Telia är först i Norden med systemet för röstförståelse som ”hör” vad den uppringande säger. Behövs det så ställer systemet kompletterande frågor och kan sedan koppla vidare kunden till rätt person eller någon av de automatiska tjänsterna som Telia har. Systemet förstår vardagligt tal och är inte hänvisat till ja- eller nej-svar.

Eftersom det nya systemet kommer att kopplas in successivt innebär det att en del av samtalen i inledningsskedet fortfarande kommer att hanteras av det befintliga knapptryckningssystemet.

  • Annons 3

Fler nyheter

Därför tog Regina Donato Dahlström nya chefsjobbet

Hon var vd för Halebop – nu lämnar Regina Donato Dahlström Telia för att bli ny affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.
– Jag är extremt stolt och extremt taggad över att få ta den här företagsaffären till nästa nivå, säger hon till Telekom idag.

  • Annons 4