nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telia moderniserar sin kundtjänst

  • Artikel annons 1

Idag är det premiär för Telias nya automatiska kundtjänst. Det nya systemet är baserad på en talsvarslösning som förstår vardagligt tal. Först ut att ta systemet i bruk är Uppsala och Alunda i riktnummerområdena 018 och 0174. Inledningsvis fungerar systemet bar för den som ringer från fast telefon, men så småningom är det tänkt att den nya kundtjänsten ska fungera även för mobiltelefoner och i hela landet.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Här är Plantronics nya namn

AMSTERDAM. Plantronics köpte Polycom under förra året. Nu har man bestämt sig för att byta namn.
– Namnet kommer från grekiska ordet för många, säger Paul Clark.

Conscia Netsafe vinner Cisco-pris

”Customer Experience Partner of the Year 2018. På Ciscos stora partnergala ärades Conscia Netsafe med titeln.
– De har varit först och kommit längst, säger Johan Stenstrand, partnerchef på Cisco.

”Vi har fått in en bra täckning av vår planet”

För två månader sedan släppte Tre sitt företagsabonnemang 3Världen Företag.
Och enligt Sofia Krook, ansvarig för B2B, har lanseringen varit enormt lyckad.
– Vi är jättenöjda och vi ser att det är otroligt attraktivt på marknaden, säger hon.

Iioote expanderar till Stockholm

”Marknadsmoment” och stort säljpotential inom IoT. Det är vad som fått systemintegratören Iioote att inta huvudstaden.
Ni ska man bygga upp ett ICT-kluster tillsammans med Qualit Solutions i Kista.