nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telia moderniserar sin kundtjänst

  • Artikel annons 1

Idag är det premiär för Telias nya automatiska kundtjänst. Det nya systemet är baserad på en talsvarslösning som förstår vardagligt tal. Först ut att ta systemet i bruk är Uppsala och Alunda i riktnummerområdena 018 och 0174. Inledningsvis fungerar systemet bar för den som ringer från fast telefon, men så småningom är det tänkt att den nya kundtjänsten ska fungera även för mobiltelefoner och i hela landet.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

Därför tog Regina Donato Dahlström nya chefsjobbet

Hon var vd för Halebop – nu lämnar Regina Donato Dahlström Telia för att bli ny affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.
– Jag är extremt stolt och extremt taggad över att få ta den här företagsaffären till nästa nivå, säger hon till Telekom idag.

  • Annons 4