nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telness finalist i årets distruptör

Operatören Telness är en uppstickare med sting.
Det anser Marknadsföreningen Stockholm som ser företaget som en marknadsdisruptör.

  • Artikel annons 1

Det börjar närma sig slutet av året och som sedvanligt börjar ”årets XX” nyheter att hagla. En organisation som årligen delar ut utmärkelser är Marknadsföreningen Stockholm. Och efter att juryn har sammanträtt har man nu nominerat finalister i vad de ser som Årets marknadschef, framtidslöfte, disruptör samt varumärkesresa.

Överlag är det stora företag som Coop, Volvo Cars och Addidas som syns i finalskaran. Men i kategorin Årets disruptör finns ett intressant telekominslag: Telness.

Uppstickaren ses alltså som en spelare som har påverkan även utanför sin nisch.

– Det har varit ett roligt men tufft juryarbete med otroliga finalister som verkligen inspirerar. Årets Disruptör ligger mig varmt om hjärtat då vi själva fick ta emot priset förra året vilket betydde mycket. Juryarbetet har varit otroligt kul men också svårt att välja bland flera fina bolag. Det ska bli roligt att få följa finalisternas resor i framtiden, säger Elsa Bernadotte, medgrundare och COO på Karma och jurymedlem Årets Disurptör 2018.

Utöver Telness är även Globhe, Sana Labs och Transfer Galaxy nominerade. Vem som slutligen tar hem pokalen kommer att utannonseras under eventet årets marknadschef 2018 den 6 februari 2019.

Etiketter:

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Tre och Bumbee Labs ingår avtal

Ett steg mot smartare städer. Det är vad Tre säger efter att ha tecknat avtal med IoT-företaget Bumbee Labs. Avtalet innebär att operatören levererar mobil uppkoppling.

Tele2:s företagschef avgår

Det blir viss omstrukturering hos Tele2. Detta då Tom Craig valt att kliva av som chef för svenska företagsmarknaden. Ny tillförordnad chef blir Fredrik Stenberg.

Informatica väljer svenska plattformen

Svenska Snow Software har kapat till sig en storaffär. Detta då Företagsmoln-jätten Informatica väljer deras plattform.
– Vi valde Snow på grund av produktens helhetsomfattning, säger Richard Scott på Informatica.