nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telness lanserar en enkel mobil-växel

En vidarekoppling från fastnummer till mobilen – och möjligtvis ett välkomstmeddelande, samt öppettider. Det var vad kunderna efterfrågade. Nu svarar Telness med en enklare mobil-växel.

  • Artikel annons 1

På företagsmarknaden har det länge funnits avancerade och dyra växellösningar – men ofta betalar man för funktioner som företaget inte använder. Telness frågade företagare vad de önskade sig på riktigt – och svaret var ”en enklare lösning”. Många vill bara ha en vidarekoppling från sitt fastnummer till sin mobil, och möjligtvis ett välkomstmeddelande samt öppettider.

Utifrån marknadens kravställning byggde Telness en avskalad och enkel lösning. Den är helt flexibel, utan bindningstider, krångliga villkor och dolda avgifter. Det innebär att de med enklare behov slipper betala för upp till 50 andra funktioner och tjänster som de aldrig kommer utnyttja. Kunderna vill bara lägga pengar på den tjänst de använder och bland annat undvika startkostnader, fakturaavgifter och uppsägningsavgifter.

Kundernas utvalda prioriteringar

Bland de funktioner som användarna har valt ska prioriteras finns fastnummer kopplat till ett mobilnummer eller till grupper av mobilnummer. Telness har nummer för alla riktnummer i Sverige och du kan även välja att flytta med ditt fastnummer. Hittar man inte riktnumret direkt på hemsidan så finns det alltid någon i chatten för att hjälpa till.

Man har öppettider med möjlighet för helt flexibel schemaläggning när samtalen ska kopplas vidare. Val av välkomstmeddelanden vid tider när växeln är öppen, stängd – eller när svar uteblir. Samt möjlighet för direkt vidarekoppling även till svarsservicetjänster. Allt konfigureras enkelt upp av företaget själv i Telness digitala plattform. Behövs det hjälp så svarar supporten i chatten i snitt under en minut.

Det här lockar Telness med

* Möjlighet att lägga upp ett fastnummer på sin hemsida

* Slippa lägga upp sitt privata mobilnummer på sin hemsida

* Själv kunna välja öppettider för när kunder ska kunna ringa till företaget

* Fördela företagens samtal till utvalda anställdas mobiltelefoner under öppettiderna, så att man aldrig riskerar att missa ett samtal eller behöva hantera onödiga ”företagslurar”

* Fördela samtalen till företaget på fler än en person och välja vem och när varje person ska vara tillgänglig

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

Bodens datacentersuccé lockar

De lyckade datacenteretableringarna i Boden har lockat finfrämmande. Nu har en delegation från Spanien varit på besök för att försöka lära sig mer.
– Det här visar att Boden är en global spelare, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

  • Annons 4

Enghouse-chefen lämnar – startar eget bolag

Enghouse Interactives chef Michael Stubbing lämnar företaget. Efter mer än ett decennium på bygget är det dags för nya utmaningar.
– Det har varit fantastiskt lärorikt och utvecklande, säger han till Telekom idag.

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.