nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telness lovar pengarna tillbaka till missnöjda kunder

Nya operatören sätter kundnöjdhet högt i sina prioriteringar. Telness inför nu en nöjd kund-garanti.

  • Artikel annons 1

I ett pressmeddelande berättar Telness om att man nu inför en garanti som ger pengarna tillbaka om kunderna inte är nöjda.

– Har vi gjort ett dåligt jobb så ska du inte betala, säger Martina Klingvall i pressmeddelandet. Att man kan avsluta alla abonnemang på en sekund har vi haft sedan starten, men nu vill vi gå steget längre för att säkerställa att våra kunder alltid är nöjda.

För kunden innebär garantin att de får tillbaka föregående månadsavgift om de anmäler att de inte är nöjda.

Telness har funnits sedan hösten 2017. Läs Telekom idags reportage om Telness här.

  • Annons 3

Fler nyheter

Tieto och Telia ingår partnerskap kring 5g

Tieto har ingått ett strategiskt partnerskap med Telia kring 5g. Företagen kommer ta fram nya användarfall, produkter och tjänster till ekosystemet kring 5g och tillsammans med kunder påskynda utvecklingen i Sverige.

NetOnNet tar in Telness i abonnemangsutbudet

Telness tar in 20 miljoner i investeringar – och två nya delägare. Samtidigt utökar NetOnNet sitt abonnemangsutbud med uppstickaren.
– Vi visar att användaren inte behöver binda upp sig hos de stora operatörerna, säger Telness vd Martina Klingvall till Telekom idag.

TeleComputing byter namn – blir Visolit

Sju förvärv och nya utmaningar. 2019 byter Telecomputing namn till Visolit.
– Marknaden förändras, kunderna har förändrade behov och vi själva har förändrats, därför byter vi nu även namn, säger koncernchefen Terje Mjøs.

  • Annons 4