nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telness lovar pengarna tillbaka till missnöjda kunder

Nya operatören sätter kundnöjdhet högt i sina prioriteringar. Telness inför nu en nöjd kund-garanti.

  • Artikel annons 1

I ett pressmeddelande berättar Telness om att man nu inför en garanti som ger pengarna tillbaka om kunderna inte är nöjda.

– Har vi gjort ett dåligt jobb så ska du inte betala, säger Martina Klingvall i pressmeddelandet. Att man kan avsluta alla abonnemang på en sekund har vi haft sedan starten, men nu vill vi gå steget längre för att säkerställa att våra kunder alltid är nöjda.

För kunden innebär garantin att de får tillbaka föregående månadsavgift om de anmäler att de inte är nöjda.

Telness har funnits sedan hösten 2017. Läs Telekom idags reportage om Telness här.

Etiketter:,

  • Annons 3

Fler nyheter

HPE ska ta ledningen inom lagring med nya Primera

Deras nya plattform sägs omdefiniera affärskritisk lagring – tack vare industrins mest avancerade ai och maskininlärning.
– Primera är självkörande, självläkande och självoptimerande, säger Stephan Andersson, Sverigechef för hybrid it på HPE, till Telekom idag.

  • Annons 4

Tieto och Evry går ihop

Analys

It-konsultbolagen Tieto och Evry slår sina påsar ihop. Tillsammans vill de bli en storspelare på den nordiska marknaden för digitalisering.

Teknikchefen: ”Varje stad borde ha en CTO”

Möjligheterna är här och tekniken är på plats. Men fortfarande är realisationen av den äkta smarta staden långt borta. Därför efterfrågar Ericssons teknikchef tydligare ledarskap.
– Den smarta staden är inte längre en vision, komersiella 5G system är redan här, säger Erik Ekudden.