nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Transcom vann – levererar bäst kundvärde i Europa

Transcom får Frost & Sullivans utmärkelse för att leverera kundvärde. Segern motiveras bland annat med att företaget har lyckats hjälpa sina kunder att hantera snabbt förändrande tider.

  • Artikel annons 1

Varje år ger Frost & Sullivan utmärkelser till de företag som förutspås stimulera tillväxt, lyckas identifiera nya trender innan de blir standard på marknaden – och har skapat avancerad teknik som kommer att transformera branscher inom en snar framtid. Nu har de gett Transcom utmärkelsen ”European Contact Center Outsourcing Customer Value Leadership Award” för 2017.

– Transcom har genomgått betydande förändringar senaste året, och varumärket är starkt i Europa tack vare sättet de arbetar med sina kunder. Företaget levererar stort värde genom att hjälpa sina kunder hantera snabbt förändrande tider. Det sätt Transcom hjälpt sina kunder navigera genom både ekonomiskt kaos och stora teknikförändringar under denna press är ett kvitto på deras ledarskap, säger Stephen Loynd, analytiker på Frost & Sullivan.

Stöttar kundens digitala resa

Transcom tog hem priset efter en utvärdering mot nyckelkonkurrenter inom en rad områden. Frost & Sullivan uppmärksammade särskilt Transcoms förmåga att navigera ett skiftande digitalt landskap, förmågan att kunna stötta sina kunder på deras digitala resa – och att hjälpa dem hantera skiftet från röst- till digitala kanaler för kundtjänst.

– Vi är extremt stolta över att uppmärksammas av Frost & Sullivan för vad vi anser vara den viktigaste utmärkelsen av alla. Vår högsta prioritet är att leverera värde till våra kunder. Den här utmärkelsen är ett bevis på att vi lyckats med vårt mål; att kombinera kundupplevelse och innovation. Vi vill ligga i framkant när det gäller kundtjänst och är måna om att investera i rätt tekniklösningar som kan stötta våra kunder i deras digitaliseringsresa samtidigt som vi upprätthåller högsta kvalitet i vårt kärnerbjudande, säger Henrik Olsson, vd för Transcom Norden.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Här är Plantronics nya namn

AMSTERDAM. Plantronics köpte Polycom under förra året. Nu har man bestämt sig för att byta namn.
– Namnet kommer från grekiska ordet för många, säger Paul Clark.

Conscia Netsafe vinner Cisco-pris

”Customer Experience Partner of the Year 2018. På Ciscos stora partnergala ärades Conscia Netsafe med titeln.
– De har varit först och kommit längst, säger Johan Stenstrand, partnerchef på Cisco.

”Vi har fått in en bra täckning av vår planet”

För två månader sedan släppte Tre sitt företagsabonnemang 3Världen Företag.
Och enligt Sofia Krook, ansvarig för B2B, har lanseringen varit enormt lyckad.
– Vi är jättenöjda och vi ser att det är otroligt attraktivt på marknaden, säger hon.

Iioote expanderar till Stockholm

”Marknadsmoment” och stort säljpotential inom IoT. Det är vad som fått systemintegratören Iioote att inta huvudstaden.
Ni ska man bygga upp ett ICT-kluster tillsammans med Qualit Solutions i Kista.