nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Transcom vann – levererar bäst kundvärde i Europa

Transcom får Frost & Sullivans utmärkelse för att leverera kundvärde. Segern motiveras bland annat med att företaget har lyckats hjälpa sina kunder att hantera snabbt förändrande tider.

  • Artikel annons 1

Varje år ger Frost & Sullivan utmärkelser till de företag som förutspås stimulera tillväxt, lyckas identifiera nya trender innan de blir standard på marknaden – och har skapat avancerad teknik som kommer att transformera branscher inom en snar framtid. Nu har de gett Transcom utmärkelsen ”European Contact Center Outsourcing Customer Value Leadership Award” för 2017.

– Transcom har genomgått betydande förändringar senaste året, och varumärket är starkt i Europa tack vare sättet de arbetar med sina kunder. Företaget levererar stort värde genom att hjälpa sina kunder hantera snabbt förändrande tider. Det sätt Transcom hjälpt sina kunder navigera genom både ekonomiskt kaos och stora teknikförändringar under denna press är ett kvitto på deras ledarskap, säger Stephen Loynd, analytiker på Frost & Sullivan.

Stöttar kundens digitala resa

Transcom tog hem priset efter en utvärdering mot nyckelkonkurrenter inom en rad områden. Frost & Sullivan uppmärksammade särskilt Transcoms förmåga att navigera ett skiftande digitalt landskap, förmågan att kunna stötta sina kunder på deras digitala resa – och att hjälpa dem hantera skiftet från röst- till digitala kanaler för kundtjänst.

– Vi är extremt stolta över att uppmärksammas av Frost & Sullivan för vad vi anser vara den viktigaste utmärkelsen av alla. Vår högsta prioritet är att leverera värde till våra kunder. Den här utmärkelsen är ett bevis på att vi lyckats med vårt mål; att kombinera kundupplevelse och innovation. Vi vill ligga i framkant när det gäller kundtjänst och är måna om att investera i rätt tekniklösningar som kan stötta våra kunder i deras digitaliseringsresa samtidigt som vi upprätthåller högsta kvalitet i vårt kärnerbjudande, säger Henrik Olsson, vd för Transcom Norden.

Etiketter:,

  • Annons 3

Fler nyheter

HPE ska ta ledningen inom lagring med nya Primera

Deras nya plattform sägs omdefiniera affärskritisk lagring – tack vare industrins mest avancerade ai och maskininlärning.
– Primera är självkörande, självläkande och självoptimerande, säger Stephan Andersson, Sverigechef för hybrid it på HPE, till Telekom idag.

Tieto och Evry går ihop

Analys

It-konsultbolagen Tieto och Evry slår sina påsar ihop. Tillsammans vill de bli en storspelare på den nordiska marknaden för digitalisering.

  • Annons 4

Teknikchefen: ”Varje stad borde ha en CTO”

Möjligheterna är här och tekniken är på plats. Men fortfarande är realisationen av den äkta smarta staden långt borta. Därför efterfrågar Ericssons teknikchef tydligare ledarskap.
– Den smarta staden är inte längre en vision, komersiella 5G system är redan här, säger Erik Ekudden.