nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Transcom vann – levererar bäst kundvärde i Europa

Transcom får Frost & Sullivans utmärkelse för att leverera kundvärde. Segern motiveras bland annat med att företaget har lyckats hjälpa sina kunder att hantera snabbt förändrande tider.

  • Artikel annons 1

Varje år ger Frost & Sullivan utmärkelser till de företag som förutspås stimulera tillväxt, lyckas identifiera nya trender innan de blir standard på marknaden – och har skapat avancerad teknik som kommer att transformera branscher inom en snar framtid. Nu har de gett Transcom utmärkelsen ”European Contact Center Outsourcing Customer Value Leadership Award” för 2017.

– Transcom har genomgått betydande förändringar senaste året, och varumärket är starkt i Europa tack vare sättet de arbetar med sina kunder. Företaget levererar stort värde genom att hjälpa sina kunder hantera snabbt förändrande tider. Det sätt Transcom hjälpt sina kunder navigera genom både ekonomiskt kaos och stora teknikförändringar under denna press är ett kvitto på deras ledarskap, säger Stephen Loynd, analytiker på Frost & Sullivan.

Stöttar kundens digitala resa

Transcom tog hem priset efter en utvärdering mot nyckelkonkurrenter inom en rad områden. Frost & Sullivan uppmärksammade särskilt Transcoms förmåga att navigera ett skiftande digitalt landskap, förmågan att kunna stötta sina kunder på deras digitala resa – och att hjälpa dem hantera skiftet från röst- till digitala kanaler för kundtjänst.

– Vi är extremt stolta över att uppmärksammas av Frost & Sullivan för vad vi anser vara den viktigaste utmärkelsen av alla. Vår högsta prioritet är att leverera värde till våra kunder. Den här utmärkelsen är ett bevis på att vi lyckats med vårt mål; att kombinera kundupplevelse och innovation. Vi vill ligga i framkant när det gäller kundtjänst och är måna om att investera i rätt tekniklösningar som kan stötta våra kunder i deras digitaliseringsresa samtidigt som vi upprätthåller högsta kvalitet i vårt kärnerbjudande, säger Henrik Olsson, vd för Transcom Norden.

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.