nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Kundservice mer prioriterat än förr

62 procent anser att kundservice är en viktigare fråga nu jämfört med ett år sedan. Det är resultatet av en ny undersökning från företaget Questback.

  • Artikel annons 1

Questback har frågat medarbetare och chefer inom kundservice hur de arbetar och vad de står inför. 62 procent svarar att den egna organisationen prioriterar kundservice högre än tidigare. 89 procent säger dock att man vill fokusera ännu mer på kundservicearbetet under året. För att nå dit vill 21 procent få ett ökat stöd från företagsledningen.

– Stöd från ledningen är en viktig faktor för att kunna arbeta mer strategiskt med kundservice både för den enskilde kunden och för att på sikt även förbättra kundupplevelsen inom hela företaget, säger Peder Daxberg, Sverigechef på Questback.

Svarsresultatet från undersökningen visar även att det krävs bättre teknikstöd för att kunna samla in, spara och analysera kunddata, men också strategiska processer för hur man följer upp och möter kundernas behov på bästa sätt.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

FMI väljer iipax one

Ida Infront, dotterbolag till Addnode Group, har fått uppdraget att leverera dokument- och ärendehanteringssystem till Fastighetsmäklarinspektionen, FMI

Digital hjälp till 1000

Projektet Kickstart digitalisering har fått mer pengar från Tillväxtverket. Nu ska svenska företag få hjälp med sin digitala övergång för att ligga före sina utländska konkurrenter.

  • Annons 4

5G tidigare än beräknat

Rapporter om att stora telekombolag landsätter storskaliga 5G-projekt duggar allt tätare över hela världen. Branschanalytiker spår nu hur 5G utvecklingen ser ut en bit in i framtiden.

Förstärker 5G-signaler

Trots att 5G ännu inte lanserats på de breda kommersiella kanalerna sker tekniska förbättringar för att vässa signalerna.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här