nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Kundservice mer prioriterat än förr

62 procent anser att kundservice är en viktigare fråga nu jämfört med ett år sedan. Det är resultatet av en ny undersökning från företaget Questback.

  • Artikel annons 1

Questback har frågat medarbetare och chefer inom kundservice hur de arbetar och vad de står inför. 62 procent svarar att den egna organisationen prioriterar kundservice högre än tidigare. 89 procent säger dock att man vill fokusera ännu mer på kundservicearbetet under året. För att nå dit vill 21 procent få ett ökat stöd från företagsledningen.

– Stöd från ledningen är en viktig faktor för att kunna arbeta mer strategiskt med kundservice både för den enskilde kunden och för att på sikt även förbättra kundupplevelsen inom hela företaget, säger Peder Daxberg, Sverigechef på Questback.

Svarsresultatet från undersökningen visar även att det krävs bättre teknikstöd för att kunna samla in, spara och analysera kunddata, men också strategiska processer för hur man följer upp och möter kundernas behov på bästa sätt.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

Fler mobilabonnemang och mer data

PTS senaste rapport om telekommarknaden bekräftar vad många inom telekombranschen redan förutspått. Mobilabonnemang med minst en Gigabyte per månad ökar och utbyggnaden av bredband via fiber börjar märkas.

  • Annons 4

Risk för missnöje när nätverket inte testas innan köp

Krönika

Vi har väl alla gått och letat efter täckning eller varit med om att Skypesamtalet hackar och bryts? När arbetsplatsens trådlösa nätverk inte längre klarar uppgiften är det oftast en uppgradering till modernare teknik som är lösningen. Men hur tar man reda på vilken utrustning som behövs för att möta behoven? Alla leverantörer kan idag […]

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här