nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Unos nya wallboard kan visa realtidsstatistik från både växeln och andra system.

Uno fixar bättre koll på svarsgrupperna

Med en ny flexible wallboard kan Uno Telefonis kunder nu få bättre koll på serviceläget i både växelns svarsgrupper och andra system för kundservice.

  • Artikel annons 1

Uno Telefoni har Mitels Telpo-plattform som grund för sin växeltjänst. Det är en på många sätt bra plattform men statistikdelarna är inte så avancerade och det gör att många tjänsteleverantörer valt att komplettera med egenutvecklade lösningar eller produkter från andra leverantörer. Ett exempel på det förstnämnda är Unos nya wallboard med reltidsstatistik från ringgrupper och acd-köer. Den webbaserade statistikväggen har grafiska mätare som ger snabb överblick över serviceläget men ger också numerisk information om exempelvis antal samtal i kö och aktuell väntetid.

Direkt vid leverans finns ett antal färdiga teman att välja mellan men det går också att få helt skräddarsydda upplägg om man vill ha det.

Extra spännande är det att Uno gjort det möjligt att integrera även andra tjänster än växel i wallboarden. Det startade som ett önskemål från den egna supporten som använder molntjänsten Zendesk för ärendehantering och inom kort ska det finnas stöd för bland annat Salesforce, Upsales, Lime och Superoffice. Det gör att man presentera statusinformation från olika stödsystem sida vid sida med information om telefoniläget.

– Finns det bara öppna api:er att tillgå kan vi integrera även med andra tjänster, säger Christian Hed, marknads- och försäljningschef hos Uno Telefoni.

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.