nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Unos nya wallboard kan visa realtidsstatistik från både växeln och andra system.
Unos nya wallboard kan visa realtidsstatistik från både växeln och andra system.

Uno fixar bättre koll på svarsgrupperna

Med en ny flexible wallboard kan Uno Telefonis kunder nu få bättre koll på serviceläget i både växelns svarsgrupper och andra system för kundservice.

  • Artikel annons 1

Uno Telefoni har Mitels Telpo-plattform som grund för sin växeltjänst. Det är en på många sätt bra plattform men statistikdelarna är inte så avancerade och det gör att många tjänsteleverantörer valt att komplettera med egenutvecklade lösningar eller produkter från andra leverantörer. Ett exempel på det förstnämnda är Unos nya wallboard med reltidsstatistik från ringgrupper och acd-köer. Den webbaserade statistikväggen har grafiska mätare som ger snabb överblick över serviceläget men ger också numerisk information om exempelvis antal samtal i kö och aktuell väntetid.

Direkt vid leverans finns ett antal färdiga teman att välja mellan men det går också att få helt skräddarsydda upplägg om man vill ha det.

Extra spännande är det att Uno gjort det möjligt att integrera även andra tjänster än växel i wallboarden. Det startade som ett önskemål från den egna supporten som använder molntjänsten Zendesk för ärendehantering och inom kort ska det finnas stöd för bland annat Salesforce, Upsales, Lime och Superoffice. Det gör att man presentera statusinformation från olika stödsystem sida vid sida med information om telefoniläget.

– Finns det bara öppna api:er att tillgå kan vi integrera även med andra tjänster, säger Christian Hed, marknads- och försäljningschef hos Uno Telefoni.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

Fler tror på intrång

En majoritet av alla it-chefer inom telekomindustrin tror att försöken till dataintrång kommer att öka. Men bara två av fem tror att de kommer öka investeringarna i företagets cybersäkerhet.

Fler mobilabonnemang och mer data

PTS senaste rapport om telekommarknaden bekräftar vad många inom telekombranschen redan förutspått. Mobilabonnemang med minst en Gigabyte per månad ökar och utbyggnaden av bredband via fiber börjar märkas.

  • Annons 4

Risk för missnöje när nätverket inte testas innan köp

Krönika

Vi har väl alla gått och letat efter täckning eller varit med om att Skypesamtalet hackar och bryts? När arbetsplatsens trådlösa nätverk inte längre klarar uppgiften är det oftast en uppgradering till modernare teknik som är lösningen. Men hur tar man reda på vilken utrustning som behövs för att möta behoven? Alla leverantörer kan idag […]

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här