nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Utkom 3 september 2015

Nr 2015-05

 Affärerna

  • Chatt med överraskande resultat
  • Expertkollen: För vems skull?
  • Svevia på rätt väg
  • Möt Christopher Svensson, it-ansvarig på SOS Barnbyar

Fokus: Kundservice

  • Kontaktcenter i förändring
  • Mät kundnöjdheten
  • Viaplay svarar alla
  • Så bemannar du rätt

Tekniken

  • Stort test: Videomöten i datorn
  • Test: Logitech Conferencecam Connect
  • Mobiltest: LG G4
  • Mobiltest: Huawei P8

Prenumerera

Köp digitalt lösnummer

 

Senaste nyheterna

Robot ska ge 18-åringar sanningen om värnplikt

Nya värnplikten omfattar nästan alla 18-åringar. Men få ungdomar vet vad det innebär – därför har Rekryteringsmyndigheten anställt en informationsrobot.
– Förutom att bena ut och förklara missförstånd svarar Värnpliktsboten på alla praktiska frågor som rör mönstring och värnplikt, säger Sofie Engström på myndigheten,

  • Annons 4

Ny mobilitetstjänst testas i Göteborg

Digitalisering för att underlätta resandet för göteborgare.
Under en månad kommer Västtrafik och Göteborgs Stads Parkering genomföra ett mobilitetstest. Syftet är att få ”kunder” att börja kombinera färdsätt.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.