nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Utkom 11 oktober 2016

Nr 2016–06

I Telekom idags sjätte nummer 2016 tittar vi närmare på framtiden för kontaktcenterlösningar och specialstuderar också några tillämpningar som blickar mot framtiden. Dessutom läsning om Västsvenska Handelskammaren som valde en enklare växellösning och en stor guide till växeltjänster i molnet.

Trend:

7: Fåtal leverantörer i ramavtal
8: Genesys växer på kontaktcenter
10: TDC bygger ut i Östergötland
12: Krönika: Avliva myter om iiot
13: Nya ansikten på Ti
14: Hur personligt blir det?

Inblick:
16: Bytte till enklare och billigare
20: Uppfinnighet ska vara självklart
22: Ny marknad för ip-telefoni

Tema:
Kontaktcenter
26: En värld i förändring
31: Besiktiga bilen med appen
34: Snabbare fram till tolken
36: Temakrönika: Jason Andersson

Tekniken:
39: Guide: Molnväxeltjänster
48: Produktnytt
46: Rejäl mobil för fel hand
50: Tuff platta på väg
52: Krönika: Marcus Gustafsson

Köp ett digitalt lösnummer här eller klicka här för att teckna en prenumeration.

Senaste nyheterna

Robot ska ge 18-åringar sanningen om värnplikt

Nya värnplikten omfattar nästan alla 18-åringar. Men få ungdomar vet vad det innebär – därför har Rekryteringsmyndigheten anställt en informationsrobot.
– Förutom att bena ut och förklara missförstånd svarar Värnpliktsboten på alla praktiska frågor som rör mönstring och värnplikt, säger Sofie Engström på myndigheten,

  • Annons 4

Ny mobilitetstjänst testas i Göteborg

Digitalisering för att underlätta resandet för göteborgare.
Under en månad kommer Västtrafik och Göteborgs Stads Parkering genomföra ett mobilitetstest. Syftet är att få ”kunder” att börja kombinera färdsätt.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.