nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Utkom 15 november 2016

Nr 2016-07

I Telekom idag nummer 7 2016 tar vi en koll på vad du behöver göra för att dina användare ska bli så nöjda som möjligt. Vi tar reda på hur det står till där ute och presenterar resultaten av en liten enkät och presenterar några som bestämde sig för att agera och på det sättet stötta användarna. Dessutom gör vi en återträff hos några av de som vi tidigare intervjuat (Polisen och SJ) för att se hur det står till idag.

Dessutom:

Möter vi Försvarsmaktens nya cio

SAS storsatsning på wifi

Test av Iphone 7

Med mera! Mycket nöje!

Innehåll
7 Samsungs förtroende inte uppbrunnet
8 700 Mhz-auktion avbruten
10 Småföretag hämmas

Inblick
12 Fåtal klarar avtal
14 Debatt: Ole Mygind, Polycom
16 SAS storsatsar på wifi
20 Möt försvarets cio
23 Hotellet som skippar fasta lurar

Tema
ANVÄNDARNA
28 Undersökning: Så ser det ut hos er
33 Krönika: Conny Björnehall
34 Sis skippar faxen
36 Mer fokus på egna personalen
38 Uppföljning: SJ
39: Uppföljning: Polisen

Tekniken
40 Vi testar Iphone 7
44 Produktnytt
46 Panasonics nya tuffing

Tecka prenumeration här, eller köp ett digitalt lösnummer här.

Senaste nyheterna

Robot ska ge 18-åringar sanningen om värnplikt

Nya värnplikten omfattar nästan alla 18-åringar. Men få ungdomar vet vad det innebär – därför har Rekryteringsmyndigheten anställt en informationsrobot.
– Förutom att bena ut och förklara missförstånd svarar Värnpliktsboten på alla praktiska frågor som rör mönstring och värnplikt, säger Sofie Engström på myndigheten,

  • Annons 4

Ny mobilitetstjänst testas i Göteborg

Digitalisering för att underlätta resandet för göteborgare.
Under en månad kommer Västtrafik och Göteborgs Stads Parkering genomföra ett mobilitetstest. Syftet är att få ”kunder” att börja kombinera färdsätt.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.