nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Vattenfall förlänger med Kalix tele 24

Vattenfall fortsätter med extern telefonväxel och väljer Kalix tele 24 som ska hantera samtliga inkommande samtal till Vattenfalls centrala växel.

  • Artikel annons 1

Kalix tele 24 och Vattenfall har samarbetet ändå sedan 2012 och parterna väljer nu alltså att förlänga och det nya samarbetsavtalet skrivs på tre år och kan förlängas med ytterligare två år. Förutom Vattenfalls centrala växel ska Kalix tele 24 även hantera inkommande samtal till kärnkraftverken Ringhals och Forsmark. Det blir sammantaget cirka 25 000 telefonsamtal i månaden.

Hos Kalix tele 24 är man nöjd med att Vattenfall är en engagerad kund som är bra på att informera om kommande händelser som kan påverka telefontrafiken, som till exempel uppmärksamhet inom media. Hos Vattenfall är man även intresserad av att besöka Kalix tele 24 med jämna mellanrum.

– Det är bra att få en inblick i telefonisternas vardagsarbete och diskutera detaljer i hur de hanterar samtalen. Jag tycker de är helt fantastiska och de har bra koll på vår verksamhet och olika organisationsförändringar, säger Maria Paris, avtalsansvarig på Vattenfall, i ett uttalande.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här