Vattenfall förlänger med Kalix tele 24

Telefoni Vattenfall fortsätter med extern telefonväxel och väljer Kalix tele 24 som ska hantera samtliga inkommande samtal till Vattenfalls centrala växel.

Vattenfall förlänger med Kalix tele 24

Kalix tele 24 och Vattenfall har samarbetet ändå sedan 2012 och parterna väljer nu alltså att förlänga och det nya samarbetsavtalet skrivs på tre år och kan förlängas med ytterligare två år. Förutom Vattenfalls centrala växel ska Kalix tele 24 även hantera inkommande samtal till kärnkraftverken Ringhals och Forsmark. Det blir sammantaget cirka 25 000 telefonsamtal i månaden.

Hos Kalix tele 24 är man nöjd med att Vattenfall är en engagerad kund som är bra på att informera om kommande händelser som kan påverka telefontrafiken, som till exempel uppmärksamhet inom media. Hos Vattenfall är man även intresserad av att besöka Kalix tele 24 med jämna mellanrum.

– Det är bra att få en inblick i telefonisternas vardagsarbete och diskutera detaljer i hur de hanterar samtalen. Jag tycker de är helt fantastiska och de har bra koll på vår verksamhet och olika organisationsförändringar, säger Maria Paris, avtalsansvarig på Vattenfall, i ett uttalande.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.