nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Vill stödja företag på digital resa

Canon lanserar en kampanj riktad till små- och medelstora företag för att guida i den digitala omställningen.

  • Artikel annons 1

Med start den 1 november kör Canon en B2B-kampanj för att stödja företagare som upplever osäkerhet inför vilka val som ska göras i den digitala omställningen. Canon illustrerar detta med en ”resa” där företagets digitaliseringsbehov identifieras och hur man lyckas från början.

– Digitalisering är ordet på mångas läppar men det finns samtidigt en stor digital ångest hos många. Med den här kampanjen vill vi nå just de som känner osäkerhet och som inte vet i vilken ände de ska börja med sitt företags digitalisering, säger Susanne Holmgren, marknadschef för B2B på Canon.

Vet inte hur

Hon hänvisar till rapporten Sverige Digitaliserar 2016 där det bland annat framkom att 7 av 10 små och medelstora svenska företag vet att de måste sätta igång sin digitaliseringsresa, men bara 17 procent har klart för sig vad och hur det ska göras.

Kampanjen är ett initiativ från Canon Business Center och går att kolla in på följande webbsida

  • Annons 3

Fler nyheter

Därför tog Regina Donato Dahlström nya chefsjobbet

Hon var vd för Halebop – nu lämnar Regina Donato Dahlström Telia för att bli ny affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.
– Jag är extremt stolt och extremt taggad över att få ta den här företagsaffären till nästa nivå, säger hon till Telekom idag.

  • Annons 4