nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Visionutveckling en Gasell – igen

Varje höst sedan millennieskiftet utser Dagens Industri de snabbast växande företagen i landet till Gaseller. För andra året i rad tillhör Visionutveckling denna exklusiva skara.

  • Artikel annons 1

Gasellundersökningen är en tävling i tillväxt. Här håller Dagens Industri ett vakande öga på det svenska näringslivet för att hitta det företag som vuxit allra snabbast – och kriterierna är hårda. Årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag. För andra året i rad är Visionutveckling ett av dem.

– Den senaste månaden har vi utnämnts till både Superföretag av Veckans Affärer och nu till Gasellföretag av DI. Vi tycker det är otroligt roligt att vi på väldigt kort tid fått två utmärkelser som båda bevisar att vi är precis där vi vill vara, säger Visionutvecklings vd Tomas André.

Snabb organisk tillväxt

Enligt Dagens Industri skiljer sig Gasellerna från de allra minsta företagen, som jobbar för brödfödan och inte i första hand strävar efter att växa. Men också från ekonomins elefanter som alltid måste effektivisera och ofta minskar sysselsättningen.

Gasellerna är snarast det dynamiska skiktet däremellan. De som bedöms skapa flest nya jobb, produkter och tjänster. Och Visionutveckling, som bland annat erbjuder kontaktcenterlösningar, hänvisnings- och talsvarssystem, är numer marknadsledande i Skandinavien.

– Vår marknad växer och det gör även Visionutveckling. Vi har gått från 63 anställda 2010 till 89 medarbetare idag, om man inkluderar kontoren i Norge och Danmark. Dessutom fortsätter vi vår påbörjade internationella expansion i Finland och Storbritannien, fortsätter Tomas André.

Lyssnar in behov

Han menar att en av anledningarna till att Visionutveckling visar så goda resultat att företaget uppmärksammas med priser är den goda relationen till partners och kunder.

– Vi lyssnar på marknaden och anpassar oss efter de förändringar som branschen står inför. En spännande utmaning som vi ser, och som vi redan nu bemöter, är Lyncs inträde, förklarar Tomas André.

Något som går hand i hand med strategin om att vara långsiktigt lönsamma. När unified communications nu håller på att omvandla sättet företag kommunicerar är han övertygad om att vägen till fortsatt framgång är att hantera dessa nya förutsättningar och hela tiden försöka möta kundernas nya krav.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

Bodens datacentersuccé lockar

De lyckade datacenteretableringarna i Boden har lockat finfrämmande. Nu har en delegation från Spanien varit på besök för att försöka lära sig mer.
– Det här visar att Boden är en global spelare, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

  • Annons 4

Enghouse-chefen lämnar – startar eget bolag

Enghouse Interactives chef Michael Stubbing lämnar företaget. Efter mer än ett decennium på bygget är det dags för nya utmaningar.
– Det har varit fantastiskt lärorikt och utvecklande, säger han till Telekom idag.

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.