nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Man ska inte behöva vara superutvecklare för att koppla ihop telefonin med andra it-tjänster hos företaget, menar Telavox. De bjuder på api:er och konkreta vägledning.

Webb-api:er öppnar molnväxeln

Telavox släpper öppna webb-api:er så att kunderna kan integrera egna system mot växeln. Det kan till exempel räcka med ett par rader programmeringskod för funktionen att skicka sms direkt från datorn.

  • Artikel annons 1

Ett api, application programming interface, används för att hämta och lämna data och har blivit allt vanligare sätt för utvecklare att ta del av varandras kod. Det hakar Telavox på och lanserar öppna webb-api:er mot sin molnväxel.

– Genom en handfull enkla, men kraftfulla metoder ger vi våra kunder möjligheten att integrera mot vår telefoniplattform. Efter bara ett par minuter har de möjlighet att bli ännu effektivare i sin dagliga kommunikation och spara värdefull tid i sin verksamhet, säger Henrik Thorvinger, som är utvecklingschef på Telavox.

På företagets hemsida ges exempel på vad man kan åstadkomma, dokumentation och exempelkod. Tanken är även mindre tekniskt bevandrade personer ska kunna integrera telefonin i sin verksamhet.

Man kan till exempel få information om vilket nummer som ringer in till en viss anknytning. På så sätt kan användaren enkelt få en kundkorts-popup i sitt egna affärssystem – redan innan medarbetaren besvarat samtalet.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

IPsoft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IPsofts Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.