nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Wish startar kundservice i Whatsapp

En kundservice på plats där kunderna är. Det är vad Wish har satsat på, och nu lanserar de kommunikation via Whatsapp.
– Genom att erbjuda kundservice via WhatsApp gör vi shoppingen ännu enklare och tryggare, säger Håvars Stjernen på företaget.

  • Artikel annons 1

I fjol lanserade Whatsapp sin affärstjänst. En funktion som möjliggjorde för företag att sköta sin kommunikation via appen som i dag har 1,5 miljard användare världen över. Nu har de första företagen ackrediterats och handelsföretaget Wish är bland de första.

Via appen kommer kunder nu kunna få orderbekräftelser samt kontaktinformation, och framöver ska även kontakt med kundservice vara möjligt.

– Wish har på kort tid och genom ett oslagbart utbud blivit den populäraste shoppingappen i många länder, en position som vi är beslutna om att behålla och stärka. Genom att erbjuda kundservice via Whatsapp gör vi shoppingen ännu enklare och tryggare, säger Håvard Stjernen, Nordenchef på Wish.

Bolaget har som affärsidé att kapa mellanhänder, och via Wish kan man handla produkter från en miljon tillverkare världen över. Och vi verkar ha upptäckt möjligheterna – för den svenska marknaden är en av de första där företaget inkorporerar kommunikation via Whatsapp.

– Sverige är en relativt sett stor och viktig marknad för Wish. Därför är det naturligt att den svenska marknaden prioriteras när vi vidareutvecklar kunderbjudandet, säger Håvard Stjernen.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

IPsoft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IPsofts Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.