– Push-e-post är en viktig del i vårt 3Business-erbjudande. EMO kommer att ge ännu mer flexibilitet, mobilitet och kontroll för företagsanvändare, säger Shlomo Liran, vd för 3 Scandinavia i en kommentar till affären.
Enkelt för 3
EMO ger användarna tillgång till e-post, kalendrar och kontaktlistor via mobilen. Allt levereras med automatik över 3g-nätet.
Tanken är att den här affären även ska göra det enkelt för operatören 3. Därför ska EMO levereras som en värdtjänst, vilket ingår i Ericssons koncept för så kallade managed services. Hur snabbt 3 tänker lansera tjänsterna kommersiellt är däremot inte klart. Först ska pilottester genomföras och de startar omgående.
– EMO är ett bra exempel på Ericssons förmåga att kombinera mobilitet med företagens miljöer. Vi är stolta över att vara en del i 3 Scandinavias innovativa erbjudande till svenska och danska företagskunder, säger Johan Wiberg, chef för Ericsson i Norden och Baltikum.