På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Telepo-plattformen från Dstny. Sen har vi gjort en del utveckling »ovanpå« Telepo. Till exempel har vi egen prissättning och paketering samt att vi har utvecklat och lagt till egna tjänster som bland annat utländska nummer och Teamstelefoni.
3Växel från Tre – molnväxelguiden 2022
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Er största kund: Över 5000 anknytningar.
Er minsta kund: 1-10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: Enkel och prisvärd grundpaketering för de minsta företagen. Flexibel och anpassningsbar med många tillval för de som vill utveckla sin lösning. Mycket stabil och driftsäker.
En nackdel med er molnväxel: Admin-gränssnittet som används nu är inte så enkelt som det bör vara. Här hoppas vi kunna komma med förbättringar i närtid.
Hostas: I vårt moln.
Marknad: Sverige.
Passar för: Små företag, medelstora företag.
Operatörsmöjligheter: Alla svenska mobilabonnemang kan vara med i 3Växel men den fungerar enklast och bäst med abonnemang från Tre. Dessutom kan man blanda både svenska och danska Tre-abonnemang i samma växel.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: IVR, Mobil anknytning, Kö-system.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt,
- Hänvisningssystem,
- IVR,
- Mobil anknytning,
- Telefonist-stöd,
- Kö-system,
- Röstbrevlåda,
- Microsoft Teams-telefoni,
- Integration med AD,
- Statistik om telefoni.
Funktioner angivna av leverantör: Utländska nummer för kunder i andra länder. Automatisk samtalsinspelning. Crm-integrationer mot till exempel Upsales, Vitec och Lime. Samarbete med Responda om svarsstjänst. Samarbete med Aurora om TeleQ Återuppringning.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Med tjänsten 3Växel Teamstelefoni kan användare ringa och ta emot samtal till och från vanliga telefonnummer i sina Teams-program i dator och mobil. Man kan välja valfritt antal i företaget som har tjänsten resp inte har den. Användarens telefonnummer i 3Växel kopplas till användarens SIPkonto i Teams.
Admin av IVR-lösning: Administratören på företaget kan logga in på 3Växel webbsidor för att lägga till och ta bort knappval samt spela in nya meddelanden för IVR:en/knappvalet. IVR:en/knappvalet kan byggas helt valfritt med till exempel flera nivåer och grenar till samma kostnad för kund. Administratören kan också själv ställa in öppettider för IVR:en.
Admin av kö-system: Administratören på företaget kan logga in på 3Växel webbsidor för att ändra inställningar för kösystemet, till exempel maxtid i kö, svarsordning för agenter, välkomstmeddelanden och ställa in automatiska öppettider för numret.
Lösning för statistik: Vi har ett flertal statistikmöjligheter beroende på hur man vill jobba; Statistikrapporter för alla nummer i 3Växel, Grupplogg som visar missade och besvarade samtal för växelnummer samt Wallboard som i realtid visar samatal i kö, inloggade agenter, och så vidare.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: För bara 49 kr per månad och användare får företaget en komplett växel. Sen kan den byggas ut och anpassas med en mängd funktioner och nummer helt efter företagens behov och verksamhet.
Se hela undersökningen här: