Aastra 400 får portal för användarna

Telefoni Version 3.0 av Aastras 400-plattform är här. Den har blivit snabbare att installera och även enklare att hantera för användarna.

Aastra 400 får portal för användarna

När version 2.1 av mjukvaran till Aastras 400-serie släpptes förra året var videomöten den stora nyheten. Med 3.0 är enklare hantering det genomgående temat.

Administratören kan nu lägga in upp till 50 nya användare på kommunikationsservern samtidigt. Det ska göra installationstiden kortare och därmed kapa kostnader för både kanalpartners och slutkunder.

En självbetjäningsportal har tagits fram för att anställda enklare ska kunna konfigurera sina telefoner utan att behöva ta hjälp från it-avdelningen. Via webbportalen kan man till exempel ändra meddelandet i röstbrevlådan, närvaroinställningar eller vidarekoppling av samtal.

Kopplas till Outlook

Nytt är också att röstbrevlådor kan länkas till en Outlook-kalender. En person som ringer in försöker få tag på en anställd som är upptagen i ett möte, får automatiskt meddelande via röstbrevlådan om när mötet slut och när den anställde är tillgänglig igen. Uppringare kan också få automatisk information om vilken plats de har i en samtalskö.

Med version 3.0 stärks redundansen hos Aastra 400. Sip-telefonerna Aastra 6700i kan registreras dubbelt. Om nätverksproblem skulle uppstå kan en annan Aastra 400 i samma nätverk kliva in och upprätthålla kommunikationen.

I och med den nya versionen av Aastra 400 görs produktlinjen tillgänglig på ett antal nya marknader: Turkiet, Sydafrika, Australien och Nya Zeeland.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.