Aastra paketerar integration för kontaktcentret

Kontaktcenter Aastra har paketerat och satt namn på integrationen mellan Solidus Ecare och ärendehanteringssystemet från Cention. Här kommer Solidus 360.

Kundnyttan med lösningen beskrivs i precis samma ordalag som när Cention-lösningen certifierades av Aastra i november förra året. Det handlar till exempel om spårbarhet på ett ärende, samtidigt som all korrespondens sparas med full historik på avsändaren. Det är paketeringen och namnet som är nytt.

All kommunikation med kunden knyts ihop i Solidus Ecare 360.
All kommunikation med kunden knyts ihop i Solidus Ecare 360.

Solidus Ecare 360 är en tilläggsoption att använda tillsammans med Solidus Ecare Multimedia. Det är en färdig lösning som hanterar alla processer i ett kontaktcenter och där företaget snabbt kommer igång med automatisk ärende- och svarshantering av olika mediekanaler, utan att behöva kompletterande egenutveckling eller komplex integration.

I stället för att använda kundens crm-system eller traditionella ärendehanteringssystem som en komplett konversationslogg, bevaras kundkommunikationen via mejl, chatt och sociala medier i Solidus Ecare 360, med automatisk loggning och svarshantering. Konversationer som sedan ska vidare till crm-systemet kan exporteras vidare med en knapptryckning.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter