Aggregate Media köper del av Fusioncom

Ip-telefonibolaget Fusioncom säljer 17 procent av bolagets aktier till Aggregate Media. Priset för detta? Annonsutrymme.

Istället för kapital betalar Aggregate Media med marknadsexponering i exempelvis Dagens Industri och andra större medier.

– Det känns som ett jättebra avtal och vi är väldigt smickrade att Aggregate Media valde oss. Att de betalar med marknadsexponering passar oss bra eftersom att vi anser att ett tillskott i vår ekonomi inte behövs, utan vi vill växa genom att locka fler kunder. Detta kommer ge oss nya dimensioner i företagets exponering och expansion, säger Joakim Turesson, vd Fusioncom.

– Vi har bevakat utvecklingen inom ip-telefonibranschen under en längre tid och väntat oss denna utveckling som nu sker från fasta telefonväxlar till att företag köper telefonin som tjänst över ip-nätet eller det mobila nätet. Vi anser oss med Fusioncom ha hittat ett bolag där vi kan bidra med såväl kapital som kunskap för att ta bolaget ett antal ytterligare steg framåt positionsmässigt, säger Peter Bodén från Aggregate Media.

– Peter har själv arbetat inom telekom och har kompetens från branschen. Han vidgar vårt nätverk, säger Joakim Turesson.

Ekonomin bakom stängda dörrar

Vad avtalet är värt kan han inte berätta.

– Jag skulle gärna berätta för jag tycker att det är ett väldigt bra avtal och jag är jättenöjd, men jag har fått munkavle. Detta beror framförallt på bolagsvärderingar och sådant, men jag kan säga att vi gör en bra affär och har ett långt avtal om mycket mediautrymme, säger Joakim Turesson.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.