Alla kundtjänster i en app

Appen Supportway samlar alla kundtjänster under samma tak. I framtiden vill man även att tjänsten ska ge liveuppdateringar om kötider och möjlighet att chatta med kontaktcenterpersonalen.

Alla kundtjänster i en app

Kundtjänster ska inte leverera bristande kvalité utan konsekvenser. Det tyckte i alla fall Kim Jonsson när han utvecklade Supportway. Appen är kundtjänstguide som samlar kontaktuppgifterna och öppettider till Sveriges mest uppringda kundtjänster.

Slippa flera köer

Idén kom när Kim Jonsson själv skulle flytta från Göteborg till Stockholm.

– Efter flera telefonsamtal till en mängd olika kundtjänster funderade jag över varför det inte fanns en samlad sida där man kunde få reda på de aktuella kötiderna innan man ringde., säger Kim Jonsson, grundare till Supportway.

Efter ett avslutat samtal kan kunderna även betygsätta den kundtjänst man ringt. Inuti appen kan man se vad andra kunder gett för betyg i ett flertal olika kategorier som bland annat bemötande, kompetens, kötid och helhetsintryck. Betyget kan man också dela på sociala medier som Facebook och Twitter.

– Med vår app tar man sig smidigt till kundtjänsten på bara tre klick. Det ska inte vara svårare än så att få hjälp som kund. Men det handlar också om att som konsument våga ställa krav på en hög servicenivå. Vi vill därför ge kunderna ett verktyg för att påverka och hjälpa företagen att förbättra sina kundtjänster så att de bättre passar konsumentens behov och önskemål, säger Kim Jonsson, grundare till Supportway.

Över 1 000 användare

I slutet av februari lanserade Iphoneversionen och i fredags släpptes även appen för Android, man har just nu strax över 1 100 användare. Supportway arbetar också med att utveckla tjänsten för att kunna visa respektive kundtjänsts aktuella kötid och erbjuda uppringning för att helt slippa telefonköer.

– Vi lanserar tjänsten som alla Sveriges kundtjänster i din ficka och målet är att man även ska kunna maila, få liveinformation och ställa frågor till kundtjänster i appen, säger Kim Jonsson.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.