nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

AI

  • Annons 1

Så ska Albert effektivisera kundtjänsten

En assistent som ska göra kundtjänstjobbet effektivare.
Ai:n Albert kan i realtid analysera samtal, hjälpa till att få fram rätt fakta – och fylla i formulär.
– Man kan sitta bakåtlutad och se hur Albert fyller i allt åt en, säger Jimmy Öhlin, teknikchef på Artvise.

HCL lanserar ai-testplattform

En automatiserad testplattform för botar.
HCL Technologies introducerar nu en ny produkt där kommunikationstjänstleverantörer ska kunna testa sin ai.

  • Annons 2

  • Annons 3

Manliga assistenten ska ge modernare kundservice

En expertassistent som lyssnar och ger kvalitetssäkrade svar.
CHAD är ai:n som ska hjälpa till att modernisera telefonkundservice.
– Det vi gjort är lite unikt¬, vi har tagit telefonsamtalet som primär källa, säger Robin Leijon på Connectel.