nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

AI

  • Annons 1

Manliga assistenten ska ge modernare kundservice

En expertassistent som lyssnar och ger kvalitetssäkrade svar.
CHAD är ai:n som ska hjälpa till att modernisera telefonkundservice.
– Det vi gjort är lite unikt¬, vi har tagit telefonsamtalet som primär källa, säger Robin Leijon på Connectel.

  • Annons 2

MWC-trenderna 2017 – så gick det

Nu är det två veckor kvar till att Mobile World Congress öppnar.
Mässan är en av de största händelserna i den digitala kalendern och ifjol var de stora trenderna 5g, ai och IoT – men hur blev det sen?

  • Annons 3

Vodafone lanserar ai i nätet

En åtgärd som ska skära ner tiden för rutinunderhållet i nätet.
I år kommer Vodafone att introducera ai i sitt spanska nät.
Och här på hemmaplan funderar Telenor att göra samma sak.

När hackers får tillgång till AI

Samtidigt som företag och organisationer effektiviserar olika funktioner inom sina verksamheter så pågår samma teknikutveckling i de kriminella kretsarna. Nu varnar en mjukvaruutvecklare för vad som kan komma.