Inga produkter i varukorgen.
Premium
Professional
Contact Center
Utbildnings-tv
Event
Connect23
Premium
Samarbete
Kontaktcenter
Branschen
E-tidning
Event
Kontakt
Premium-brev
Prenumerera
Annonsera
GDPR och cookies
Partnerarenan
Karriär
Whitepaper
Pauser Media
Artificiell intelligens
Premium
Samarbete
Telia och Tre ritar kartan för ai – i dag och imorgon
Samarbete
Spännande teknik, men sen då? Vi bad Telias Fredrik Lemming och Jonas Knape på Tre att berätta om hur den artificiella intelligensen hjälper bolag och kunder i dag – och några år framåt.
10 mars 2022
Premium
Datacenter
”Vi på Atnorth har nästa generations datacenter”
Datacenter
Isländska datacenter-leverantören Atnorth håller på att etablera sig i Sverige. En viktig pusselbit i det håller datacenter-veteranen Stefan Jofors i. – Vi står för tredje generationens datacenter. Jag sökte mig hit eftersom jag vill vara med på den här resan, säger han.
22 december 2021
Premium
Datacenter
Maria Sundvall: Viktigare och viktigare att vara med i rätt ekosystem
Datacenter
Framgångsrika företag har en parameter till att hålla koll på. Det gäller att vara med i rätt data-ekosystem, menar Maria Sundvall, vd på Equinix.
18 augusti 2021
Premium
Mobilnät
SAS Institute: Så påverkas operatörernas ställning av 5g
Mobilnät
Kommer den nya tekniken göra operatörerna mer eller mindre viktiga för konnektiviteten? Här trendspanar Mari Nilsson Björkman på SAS Institute om hur 5g eventuellt kan påverka maktbalansen inom telekombranschen.
3 maj 2021
Krönika
Dags att minska den kognitiva belastningen
Företagens problem under pandemin har varierat. Men när vi ser fram emot 2021 handlar det om två huvuddelar att ta tag i om du vill se hybridarbete som det nya normala. Det skriver Jabras Therése Öhman i en krönika.
30 mars 2021
Undersökning
Svenska topplistan över de 10 viktigaste framtidskompetenserna
I en ny rapport kartläggs vad som krävs av företag och organisationer för att attrahera svenska chefer och ledare 2021. Telekom-kunskaper värderas högre efter pandemin.
15 mars 2021
Premium
Datacenter
Equinix: Traditionell infrastruktur fyller inte längre dagens krav
Datacenter
Hybridlösningar, edge, artificiell intelligens och ett positivt klimatavtryck är de viktigaste tekniktrenderna när Equinix vd Maria Sundvall synar datacenter-branschens utveckling de kommande åren.
29 januari 2021
Premium
Trend 2021
Beata Nylén: Vi kommer att gå från att vara datadrivna till att bli insiktsdrivna
Trend 2021
Konversationell ai är en viktig utveckling för kundmötet. Beata Nylén som ansvarar för det på Telia är nästa branschpersonlighet ut i våra trendspaningar inför 2021.
19 januari 2021
Premium
Kundmöte
Cisco: Här är fyra viktigaste trenderna för kontaktcenter
Kundmöte
Cisco är en global spelare på kontaktcenter-marknaden, som än så länge har ett svagt avtryck på den svenska marknaden. Det kan ändras de kommande åren.
11 januari 2021
Lista
Chefredaktören listar: 2020 års 15 viktigaste artiklar
Lista
Corona har påskyndat utvecklingen mot ett mer digitalt arbetsliv. Här listar Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell 15 av årets viktigaste artiklar som redaktionen har producerat.
28 december 2020
«
Äldre artiklar
Rösta nu!
Har du 5g-täckning i din mobiltelefon?
Ja, överallt där jag behöver
Ja, på de flesta ställen
Ja, men inte där jag vill ha
Har inte 5g alls
Visa resultat
Senaste artiklarna
Premium
Headsets
Därför fortsätter headsets med sladd att vara populära
3 februari
kontaktcenter
De hade agenter i molnet redan för tio år sedan
3 februari
Telefoni
Sara Rasmussen: Vi ser ett mycket större fokus på företagsaffären
3 februari
samarbete
Microsoft Teams fortsätter att växa – men inte lika snabbt
2 februari
Premium
chattbotar
Kunderna vill använda chattbotar – men är ofta missnöjda med upplevelsen
2 februari
mobiler
Fokus på kameror och prestanda i nya Galaxy S23-familjen
1 februari
Teams
Microsoft Teams: 99 nya supertips från experterna
1 februari
headset
Polys nya inear-lurar är certifierade för Teams
1 februari
Premium
Telefoni
Tele2 hoppar på Operator Connect-tåget
1 februari
Krönika
Fastly: Ett innehållsnätverk räcker inte
1 februari
Veckans
mest
lästa
1.
Teams
Microsoft Teams: 99 nya supertips från experterna
2.
Telefoni
Tele2 hoppar på Operator Connect-tåget
3.
branschen
Hon tar plats i ledningsgruppen på Ericsson
4.
kontaktcenter
De hade agenter i molnet redan för tio år sedan
5.
5g
Nokia: Vi har redan mer än 500 byggda privata mobilnät
Annons
Sponsrat av
Enghouse Interactive
Granngårdens chattbot hanterar 2 av 3 kundärenden på egen hand
Annons
Sponsrat av
Calabrio
Medarbetarnas välbefinnande – Vad innebär det och varför är det viktigare än någonsin?
Telekom idag Premium
Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.
Prenumerera
Logga in
Utbildnings-tv
Till avdelningen
Utbildnings-tv
Titta på Telekom idags Preconnect22 Contact Center här
26 oktober 2022
Utbildnings-tv
Titta på Telekom idags Preconnect22 Professional här
25 oktober 2022
Premium
Kontaktcenter
Utbildnings-tv: Del 3 om självservice i kontaktcentret
17 oktober 2022
Premium
Kontaktcenter
Utbildnings-tv: Del 2 om självservice i kontaktcentret
11 oktober 2022
Premium
Kontaktcenter
Utbildnings-tv: Del 1 om självservice i kontaktcentret
3 oktober 2022
På Telekom idag använder vi Cookies för att förbättra din läsupplevelse.
Läs mer om, hur och varför här.