Inga produkter i varukorgen.
Premium
Professional
Contact Center
Utbildnings-tv
Event
Connect24
Premium
Samarbete
Kontaktcenter
Branschen
E-tidning
Event
Kontakt
Premium-brev
Prenumerera
Annonsera
GDPR och cookies
Partnermedia
Karriär
Whitepaper
Pauser Media
Kundnöjdhet
Premium
operatörer
Större kundnöjdhet hos små operatörer – det visar SKI:s nya mätning
operatörer
Nu har Svenskt Kvalitetsindex gått ut med resultatet av årets telekommätning. Det visar sig att de små operatörerna når högst betyg – med Vimla i toppen.
10 oktober 2023
Premium
kontaktcenter
Kedjorna som är bäst på kundmötet
Custitude listar de 10 butikskedjorna som är bäst i Sverige på kundmöten. Dessutom visar deras Kundmötesbarometer att kundmötet har blivit sämre – men att nöjesshopparen är tillbaka igen.
7 februari 2023
Premium
kontaktcenter
Trenden nu bruten – bankkunderna mindre nöjda
kontaktcenter
Den ekonomiska och politiska instabiliteten sätter tydliga spår i hur nöjda kunderna är med sina banker. Både privatkunder och företagskunder ställer nu högre krav och har blivit mindre nöjda.
19 september 2022
Krönika
Lina Bjelkmar: Självledarskap och engagemang går hand i hand
Krönika
När kundservice ges insyn i den egna prestationen, ökar både engagemanget och självledarskapet. Det menar Lina Bjelkmar, vd på Indicate me.
15 november 2021
Branschen
Krönika: Med företagskulturen når man kunderna
Branschen
Telness vill vara en positiv mygga på telekommarknaden. Genom stor transparens vill man öka förtroendet för leverantörerna, skriver Telness vd Martina Klingvall i en krönika.
20 maj 2019
Digitalisering
Kunderna redo att fly sin mobiloperatör
Missnöjet hos mobilkunderna är så stort att den genomsnittlige svensken skulle avråda sina vänner från att välja samma operatör som man själv har. Samtidigt är det många som kan tänka sig att byta till aktörer som helt saknar fysisk kundservice.
20 maj 2016
Kundnöjdhet
Så gör Kalix Tele24 sina kunder nöjda
Kalix Tele24s årliga undersökning av nöjdheten bland de egna kunderna håller på att bli en ren hyllingskör. Företagets NKI-index för 2014 är 81, vilket anses mycket högt. Snittet för telekombranschen ligger på 68.
4 november 2014
Kundnöjdhet
Tele2: ”En härlig dag för oss”
Bakom siffrorna som visar att Tele2:s företagskunder är så mycket nöjdare idag än för ett år ligger flera års tungt gnetande. – Det var det här vi tänkte oss när vi lade fast planen för tre år sedan, säger Anders Långsved, chef för Tele2 Business.
29 oktober 2014
Kundnöjdhet
Negativa trenden bruten
Kundnöjdhet
Telekombranschen har länge varit ett svart får när det gäller kundnöjdhet och fortfarande släpar den efter jämfört med andra branscher. Men i år har den nedåtgående trenden brutits och flera operatörer har lyft sig ordentligt sedan i fjol. Särskilt positiv har utvecklingen varit för Tele2.
29 oktober 2014
Kundservice
”Hög service skapar konkurrenskraft”
Nöjdare kunder, men underkänt när det gäller klagomålshantering. SKI:s mätning av hur kunder upplever sin bank visar att det blir allt viktigare med god service och tillgänglighet.
9 oktober 2014
«
Äldre artiklar
Poll
Använder ni artificiell intelligens för att förbättra cybersäkerheten i din organisation?
Nej.
Nej, men vi överväger att börja göra det.
Ja, ai-teknik, passar utmärkt för det ändamålet.
Vet ej.
Visa resultat
Poll Options are limited because JavaScript is disabled in your browser.
Senaste artiklarna
branschen
Så ska Ericsson tjäna pengar på api:er
13 september
Nytt jobb
Svenskan får toppjobb på Microsoft – ska rapportera direkt till Nadella
13 september
Premium
5g
Nu har 99 procent av de norska hushållen 5g-täckning
13 september
Branschen
Nytt partnerskap med Google ska påskynda Telenors digitala transformation
12 september
Professional
Kyndryl och Epicenter i nytt samarbete för att utveckla it-talanger
12 september
Veckans
mest
lästa
1.
Branschen
Experten: Det här krävs av nästa Tele2-vd
2.
Branschen
Ny rapport: Här är svenska techbolagen som sagt upp mest personal 2024
3.
Samarbete
Tre it-chefer: Så här prioriterar vi i höst
4.
Branschen
Beskedet: Tele2-vd:n lämnar
5.
Nytt jobb
Tre plockar in Swedbank-topp: ”Kommer vara en nyckelperson”
Annons
Sponsrat av
Customer First
Effektiv kundservice med AI – steg för steg
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Onlineutbildning på dina villkor: Framtiden för personlig och professionell utveckling
Telekom idag Premium
Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.
Prenumerera
Logga in
Utbildnings-tv
Till avdelningen
Utbildnings-tv
Titta på webbinariet om 5g som en katalysator för innovation här
15 mars
Premium
utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Microsoft Copilot (del 3/3)
1 mars
Premium
utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Microsoft Copilot (del 2/3)
27 februari
Premium
utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Del 1 om Microsoft Copilot
20 februari
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Del 3 inomhustäckning på kontoret
2 januari