nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kundtjänst

Avesta väljer Artvise

Avesta kommun ville ha en enklare och mer flexibel kundtjänstlösning.
Efter en marknadsgenomlysning valde de Artvise som leverantör för kommunens servicecenter.

  • Annons 1

Ikea testar videosamtal med sina kunder

Nu testar Ikea en digital lösning där kunderna kan använda videosamtal för att prata med varuhusets personal. Bakom systemet står företaget Eyeoda.
– Det är jätteroligt, ett späntade projekt såklart, säger Peder Rotkirch, grundare av Eyeoda till Telekom idag

Så ska Albert effektivisera kundtjänsten

En assistent som ska göra kundtjänstjobbet effektivare.
Ai:n Albert kan i realtid analysera samtal, hjälpa till att få fram rätt fakta – och fylla i formulär.
– Man kan sitta bakåtlutad och se hur Albert fyller i allt åt en, säger Jimmy Öhlin, teknikchef på Artvise.

  • Annons 2

  • Annons 3

Artvise pressar konkurrenterna

Ska bli komplett kontaktcenter

Skellefteå-företaget Artvise har fortsatt framgång med sitt kundtjänstsystem för offentlig sektor.
– Vi vinner just nu alla upphandlingar vi är med i, säger vd:n Lars Ögren.
Snart får systemet eget stöd för telefoni och siktet är inställt på fler kundgrupper.